Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Dieta proti překyselení organismu: Hit, nebo úplná hloupost?

Pijete zázračné hubnoucí koktejly, chodíte na pasivní cvičicí stoly, polykáte dietní pilulky a zákusek s kamarádkou si dáte jen párkrát do týdne, a přesto nehubnete? Možná jste od někoho zaslechli, že problém bude v tom, že máte překyselený organismus.
Vydáno: 23.11.2015
Kyselost v těle způsobuje i sladké pečivo. Opravdu se ale v těle sníží kyselost, když ho přestanete jíst?
Autor: Thinkstock Kyselost v těle způsobuje i sladké pečivo. Opravdu se ale v těle sníží kyselost, když ho přestanete jíst?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V minulosti se potíže s hubnutím často sváděly na štítnou žlázu, hitem dneška je překyselení organismu. Jak to je tedy s tímto fenoménem doopravdy?

Kyselost nebo naopak zásaditost udává tzv. pH (z latinského pondus hydrogenia tj. „potenciál vodíku“) a může nabývat hodnot od 0 do 14. Prostřední hodnotu, tedy 7, má obyčejná voda. Krev člověka se pohybuje v hodnotách od 7,36 do 7,44 a pokud klesne pod 7, nastane smrt.

V lidském organismu se přirozeně vyskytují kyseliny, jako je kyselina močová, uhličitá, mléčná, octová i solná a jsou zcela nepostradatelné pro správnou funkci těla.

Dají se tukové buňky úplně rozpustit?

Kam mizí tuky? Zjistěte, co se děje v těle, když začnete hubnout

 

Když kyselost pomáhá

Manipulací s potravinami lze léčit některá onemocnění močového ústrojí tím, že způsobí vyšší kyselost moči, a ta tím pádem zahubí nežádoucí bakterie. Kyselou moč může způsobit zvýšená konzumace masa, vnitřností, uzenin, másla i sádla, tvarohů, sýrů, vajec, luštěnin, čokolády, ořechů, kapusty i hrášku, brusinek, rybízu, sušených švestek, ovesných vloček i moučných výrobků. K její zásaditosti naopak pomáhá mléko, cukr, rajčata, řepa, celer, špenát, mrkev, salát, chřest, zelí, kapusta, brambory, okurky, ředkvičky, jablka, třešně, banány, pomeranče, fíky či sušené meruňky.

Nehubnete? Kvůli těmto potravinám vaše tělo zbytečně zadržuje vodu

Sice se říká, že je jedno, kolik člověk váží, a že by se měl soustředit hlavně na složení jídla, ale to se může dobře radit jenom těm, kteří s hmotností potíže nemají a snadno se vejdou i do starých úzkých kalhot. Ostatní smrtelníci, zápolící o každý milimetr k dopnutí sukně, se čas od času váží a mnohdy s nelibostí zjistí, že dieta i cvičení, kterými se celé týdny trápili, jsou bez efektu.

Realita není ale vždy tak jednoduchá. Dobře víte, že kilogram čisté svalové hmoty má mnohem menší objem než kilogram tuku a že tuk a voda jsou dvě zcela odlišné látky.

Zkuste se zamyslet nad svým jídelníčkem a odhalte v něm potraviny, které vám při hubnutí škodí mnohem víc, než se může na první pohled zdát – neschovávají do podkoží tuk, ale z různých důvodů vedou k zadržování vody.

Ovoce

pž ovoce

Je plné vitamínů, minerálů, vlákniny, má nízkou kalorickou hodnotu, je neuvěřitelně chutné a šťavnaté, ale i přesto může držet vodu v podkoží jako rukojmí. Ovoce obsahuje drtivé procento sacharidů, a ty na sebe vážou vodu. Ovoce si klidně při hubnutí dejte, ale spíš v první polovině dne.

 

Není překyselení jako překyselení

Překyselení organismu se údajně projevuje nedostatkem energie, nechutenstvím, zvracením, průjmem, špatnou hojivostí ran, častými infekcemi, může se vyskytnout diabetes, obezita, kornatění cév, tuberkulóza, roztroušená skleróza, ekzémy, plísně, psychické potíže, artritida i rakovina a to vše má prý na svědomí špatný, okyselující jídelníček. Lidé s těmito příznaky by se měli vyhýbat masu, mléku a mléčným produktům, cukru i alkoholu a cigaretám. Naopak by měli jíst zeleninu a ovoce, pít spousty vody, cvičit a dobře spát.

6 signálů, že vaše dieta je k ničemu

Existuje nespočet stravovacích stylů a různých diet. Internet a časopisy se neustále plní novinkami ze světa hubnutí, přicházejí s vědeckými studiemi, které prokazují, že ta či ona potravina je učiněný zázrak nebo naopak nejhorší zlo. A lidé, místo toho, aby se ve výživě a výživových doporučeních vyznali, v nich mají stále větší zmatek.

Je možné, že někomu funguje nízkosacharidová dieta a neuvěřitelně po ní hubne, ale vám při takovém stravování může hmotnost zarputile stagnovat. Zatímco jeden vydrží nejíst večer, u jiného takové rozložení živin způsobuje opakované nájezdy na lednici.

Ať už hubnete podle jakéhokoliv plánu, existuje několik signálů, že pro vás není dieta ta pravá:

Váha se nehýbe

6 váha se nehýbe

Nebo se hýbe opačným směrem, než byste chtěli. To je jasným znamením, že je něco špatně. Většinou je to tím, že jíte buď moc nebo naopak málo. Spočítejte si optimální kalorický příjem pomocí internetových kalkulaček a konečně se hnete z místa. Pokud vám kalkulačka spočítá, že máte jíst víc, než jíte dosud, nebojte se toho a na jídle přidejte. Druhým důvodem pro stagnaci bývá nevhodný poměr i rozložení živin. Zkuste s nimi zaexperimentovat a uvidíte, jak na to vaše tělo zareaguje.

 

Je pravda, že pH moči lze ovlivnit stravou, nicméně:

– pH moči se nerovná pH organismu!

– pH organismu nelze měnit stravou

– bez kyselého prostředí v organismu není možný život

Naše tělo je chytré a vší silou se snaží o udržení homeostázy, tedy rovnovážného stavu. Samo o sobě má mechanismy, kterými toho dosáhne, aniž bychom museli kyselost či zásaditost jakkoliv řešit. Nemusíme se proto omezovat ve výběru potravin, meditovat ani cíleně zhluboka dýchat jen proto, abychom svému tělu pomohli k dosažení rovnováhy kyselosti a zásaditosti vnitřního prostředí. Pokud se acidóza objeví, jedná se o velmi závažný stav, který rozhodně nevyléčíme svépomocí.

Nenaleťte zlodějům a šarlatánům a nepořizujte si drahé „odkyselovací“ doplňky stravy za stokoruny, protože nic jako překyselení organismu, kvůli kterému byste nemohli zhubnout, neexistuje. Raději nazujte tenisky a běžte si zaběhat, začněte pravidelně a zdravě jíst a přestaňte hledat na internetu zázračná řešení, protože taková neexistují.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 2 Foto:

 

Článek je zařazen v: překyselení organismu, kyselost, zásaditost, kyselé potraviny, překyselení
Reklama