Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

TOP 5 večerních svačinek, které si můžete dát bez výčitek svědomí

Večer bývá zpravidla dobou, kdy si uvědomíme, že máme vlastně strašný hlad. Honí nás mlsná, spící chuťové pohárky i žaludek se probouzejí k životu a nenechají nás v klidu odpočívat u oblíbeného seriálu. Kde byly celý den? Pokud máte taky večer pocit, že byste si ještě něco dali, máme pro vás tipy na svačinky, které si můžete dát bez obav o svou linii a klidný spánek.
Vydáno: 11.03.2019
TOP 5 večerních svačinek, které si můžete dát bez výčitek svědomí
Autor: iStock TOP 5 večerních svačinek, které si můžete dát bez výčitek svědomí

Životní styl dnešní doby je stresující. Ve stresu podniká organismus všechno pro to, aby přežil. Zatímco nárazový stres umíme docela dobře vykompenzovat, s tím chronickým, záludným a nenápadným, je to trochu horší. Ve stresu naše tělo utlumuje funkce, jako je imunita, reprodukce, ale také trávení a vstřebávání živin – takže si ve stresu na jídlo ani nevzpomeneme. Večer, když je klid, je naše tělo šťastné, že přežilo další náročný den a může se konečně uvolnit a uspokojit svoje potřeby – hlad i chuť.        

Na druhou stranu dobře víme, že cpát se před spaním není úplně rozumné. Z hlediska hubnutí je jedno, jestli svůj kalorický rozpočet rovnoměrně rozložíme během dne nebo ho „utratíme“ večer, nicméně nechceme, aby nám bylo v noci těžko.

Pokud jste přes den jedli dost, ale i tak byste si něco dali, nechte se inspirovat těmito nízkokalorickými večerními svačinkami:

1. Míša v misce

Tvaroh obsahuje bílkovinu kasein, která se vstřebává postupně, takže může zásobovat svaly živinami po celou noc. Abyste ještě trochu zpomalili jeho trávení a neměli v noci hlad, smíchejte ho s 10 gramy chia semínek. Semínka nechte předem nabobtnat v trošce vody (pro urychlení procesu klidně použijte horkou vodu). Tvaroh pak doslaďte podle vaší chuti, nekalorickým sladidlem, medem, ovocem nebo zavařeninou.

Crudités
Autor: Pinterest.com Crudités

2. Crudités 

Nakrájejte na úhledné špalíčky různé druhy zeleniny – použijte řapíkatý celer, mrkev, kedluben, okurky či papriku. Vedle si připravte dip z bílého jogurtu, soli, česneku (pokud vám nevadí), pepře a bylinek. Jako dip můžete také použít hummus, klidně kupovaný. Pak jen zeleninu namáčejte a u televize spokojeně chroupejte bez obav o svůj žaludek nebo linii.

3. Šmakoun

Kupte si do zásoby na večerní mlsání sladké i slané šmakouny (bílkouny), které seženete ve skoro každém supermarketu. Toho sladkého nakrájejte na tenká kolečka, zasypte skořicí a přidejte lžíci bílého jogurtu nebo skyru. Jestliže jste spíš na slané pochoutky, slaného šmakouna nakrájejte na kolečka a klidně ho ještě dokořeňte podle vašeho gusta.

4. Proteinové palačinky

Pokud máte chuť na něco teplého, pořiďte si instantní směs na proteinové palačinky. Jsou hotové za minutku, kuchyně zůstane čistá a vy si můžete pochutnat na slušné porci bílkovin bez zbytečných cukrů. Zdobení je opět na vaší fantazii.

Kimchi
Autor: iStock Kimchi

5. Pickles

Nakládaná zelenina je až děsivě zdravá – a přitom tak dobrá! Ať už sáhnete po korejském kimchi nebo po českém kvašeném zelí či okurkách, dodáte svému tělu jednak probiotika a vlákninu s minimem kalorií, ale především si dopřejete výrazné chutě, které uspokojí i toho největšího večerního mlsouna!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2
Autor: fithall.cz fithall banner new2
Článek je zařazen v: co jíst večer, svačinka, kalorie, hubnutí, kvašené potraviny, zelenina, proteiny