Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

7 nejzdravějších a nejvýživnějších semínek na světě

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jsou semínka různých rostlin tak zdravá a propagovaná? Možná jste došli k logickému závěru – semena totiž obsahují vše, co dá další rostlině život. Proto jsou tolik bohatá na vitamíny, minerály, bílkoviny a některé enzymy.
Vydáno: 11.07.2017, Anna Kopečková
Snídaně se semínky - ideální způsob, jak začít den
Snídaně se semínky - ideální způsob, jak začít den Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Díky konzumaci semínek v jejich surové podobě tak můžete získat celou řadu významných látek.

Která jsou ovšem nejvýživnější? O některých z nich jste už asi četli mnohokrát. Ale jsou mezi nimi i taková, která vás určitě překvapí!

 

1. Semínka z granátového jablka

granátová semínka Foto:

Tato semena jsou doslova nabitá antioxidanty a vitamínem C. Obsahují také polyfenoly, působící coby antioxidanty, a draslík, který mj. snižuje krevní tlak a ovlivňuje hospodaření s tekutinami v našem organismu. Mají nízkou kalorickou hodnotu a jsou tak skvělým pomocníkem v boji s nadbytečnými kilogramy. Šťáva z granátových semínek může pomoci zvýšit hladinu kyslíku v krvi. Další předností těchto oblíbených semínek je, že mohou zabránit srážení krve a při pravidelné konzumaci granátových semínek se vám zlepší krevní oběh.

2. Dýňová semínka

dýňová semínka Foto:

Jedním z pro nás nepostradatelných minerálů je také železo. Doplňovat ho můžete úplně jednoduše – jezte dýňová semínka. Díky vysokému obsahu tohoto minerálu budete mít zdravější krev a zároveň více energie. Dýňová semínka nabízejí i zajímavé množství proteinů. Pokud trpíte nedostatkem vitamínů skupiny B, tato semena vám pomohou doplnit následující z nich: niacin (B3), riboflavin (B2), folát (B9) a thiamin (B1). Dále obsahují L-tryptofan, který působí proti depresím. Podporuje totiž dobrou náladu.

3. Konopná semínka

konopná semínka Foto:

Jestliže toužíte po zpevnění svalů, jsou konopná semínka tou správnou volbou. Nabízejí totiž kombinaci bílkovin a esenciálních aminokyselin. Obsahují snad všechny esenciální aminokyseliny a dále také fytonutrienty, které dokáží naše tělo chránit proti volným radikálům, onemocněním srdce a zpomalují stárnutí všech buněk. Konopná semínka jsou proto velmi prospěšná jak vašim orgánům, tak i kůži, buňkám, tkáním a dokonce krvi.

4. Chia semínka

chia semínka Foto:

Potřebujete podpořit kvalitu vašich kostí? V tom případě mohou pomoci právě chia semínka, která obsahují velké množství vápníku. Je třeba ale pravidelně konzumovat celou hrstku těchto semínek. Ve srovnání s fazolkami obsahují více bílkovin, mají více železa než špenát a více antioxidantů než borůvky. Když bychom v tomto porovnávání pokračovali, můžeme ještě zmínit, že chia semínka nabízejí více vitamínu C než pomeranče a dokonce i více omega 3 mastných kyselin než ryby. A aby toho nebylo málo, nechybí v nich ani hořčík a vláknina.

5. Kmín

kmín Foto:

Benefity kmínu jsou jeho antiseptické vlastnosti, ničí tedy choroboplodné zárodky, a vysoký obsah železa a vápníku. Díky tomu je prospěšný těhotným i kojícím ženám, protože zvyšuje vyměšování mléčných žláz a ženám se pak lépe tvoří mateřské mléko. Dále podporuje trávení, hubnutí a správnou funkci jater. Může také pomáhat léčit nachlazení a bolest v krku. Navíc je kmín prospěšný i ledvinám a přispívá ke zlepšení imunity.

6. Sezamová semínka

sezamová semínka Foto:

Jaká semena jsou ideální pro udržení vašeho srdce ve skvělé kondici? Samozřejmě sezamová a to díky omega 6 mastným kyselinám (hlavně kyselině linolové), které snižují hladinu špatného cholesterolu. Sezamová semínka současně našemu organismu poskytují vlákninu, zinek, vitamín B1, fosfor, železo, hořčík a vápník.

7. Lněná semínka

lněná semínka Foto:

Tato semínka jsou důležitá proto, že obsahují mj. i protirakovinné látky a protizánětlivé sloučeniny. Skvěle působí na činnost střev, která jsou centremm imunity, a napomáhají při problémech se zácpou, nebo naopak tlumí průjem. A jak lněná semínka nejlépe využít? Abyste z nich získali maximum, je důležité je nejdříve lehce podrtit. A pak si s nimi můžete posypat třeba salát.

-šp-/Foto: iStock

Mohlo by vás taky zajímat:

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Dýňová semínka jsou elixírem zdraví: Proč a jak je jíst?

Jsou sice malá, ale zdraví prospějí víc než celý meloun

Melounová semínka: Superpotravina, kterou většinou vyhazujeme

Dokonce i melounová semínka!

Superpotraviny pro rok 2017: Znáte je všechny?

Článek

prášky hlavní Foto:

6 prášků ze „superpotravin“, díky nimž budete zdravější

Nejnovější trend ve zdravé výživě? Přírodní zdravé potraviny v práškové formě!


Článek je zařazen v: ořechy, semínka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama