Jak se zrodil erotický symbol Volodymyr Zelenskyj. Válečný hrdina ženy fascinuje
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj o situaci v Buče
Podobizna ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského (44) se dostala na hrníčky, trička, kabelky či na ložní prádlo a je zřejmě otázkou času, než se obrázek hrdiny objeví i na erotických pomůckách. Z ukrajinského prezidenta se během krátké doby stal obrovský sexsymbol a fenomén, který by se nezrodil bez války ani bez propracovaného politického marketingu. Redakce webu Prima Ženy se proto zeptala mimo jiné vztahové koučky nejen na to, jak se ze Zelenského stal objekt touhy.
Uhlazený produkční divadelní společnosti, navoněný herec, usměvavý podnikatel, skvěle vydělávající hezoun v dokonale padnoucím obleku, prezident vystupující z limuzíny či galantní partner okouzlující manželky Oleny (44). To všechno byly tváře Volodymyra Zelenského, na které si navykli Ukrajinci i evropští státníci. Jenže tyto polohy ukrajinského hrdiny byly upozaděny, když do země vpadla ruská vojska a začala operace, jež se začala měnit ve vleklou válku.
Dnes ukrajinský prezident vystupuje ve vojenském oblečení, nosí khaki tričko, které vypadá, že by mělo rychle zamířit do pračky, smutné oči a strhanou tvář podtrhuje strniště, které zdůrazňuje naléhavost, s níž Zelenskyj komunikuje se spojenci i vlastním národem. Válka mění lidi, mění jejich rétoriku a vystupování a změnila i ukrajinského prezidenta. Místo vyžehleného státníka vede Ukrajinu voják, který je připraven zemřít za svou zemi. A to je podle vztahové koučky a odbornice na sexualitu Gaiy Poupětové moment, který podněcuje ženskou fantazii.
„Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj nečekaně zapůsobil nejen jako lídr. V tuto chvíli je zřejmě i nejvíce sexy mužem na planetě. To vše v přímém přenosu. Podle nizozemské studie z roku 2015 je válečný hrdina pro ženy sexuálně daleko přitažlivější než jiní hrdinové, než třeba sportovní vítězové, úspěšní byznysmeni či záchranáři při živelných katastrofách,“ uvedla pro Prima Ženy expertka na vztahy a erotiku Gaia Poupětová. Ta na svých sociálních sítích úvahu dále rozvedla s tím, že Zelenského válečné charisma se přenáší i na jeho spojence. Odlesky hrdiny podle Poupětové pochytal také český premiér Petr Fiala (57), který pasoval sebe i Českou republiku na nejbližší spojence země, která čelí invazi agresora.
Podle odborníka na politický marketing Karla Komínka v sobě osoba Volodymyra Zelenského snoubí autentičnost i skvělou práci poradců a imagemakerů. Do jaké míry je ukrajinský prezident autentickým vojákem a hrdinou a do jaké míry jde o šikovně budovaný obraz, je náročné rozklíčovat. Jisté je, že prezidentův tým má situaci ulehčenou, protože celkový obraz je budován na reálném základě.
Fenomén Zelenského se zrodil na autentičnosti, říká odborník
„Nechci říkat, že některé věci jsou přímo přikrášlené, ale předně se komunikují ty, které jsou podstatné, které lidem sdělit chcete. Nejde o komunikování skutečnosti jedna ku jedné, ale více se komunikuje to, co si jeho tým stanovil,“ vysvětlil strategii prezidentova týmu pro Prima Ženy Karel Komínek s tím, že základem je v Zelenského případě autentičnost. Jeho poradci proto mohou pracovat s reálným základem, nemusí veřejnosti lhát, nemusí prezidenta nutit do „píárových“ poloh, ve kterých by vypadal nedůvěryhodně, nebo dokonce směšně.
„Celosvětový fenomén se zrodil na několika bodech. On třeba z Kyjeva neutekl, zůstal tam. Američané mu na začátku války údajně nabídli odvoz vrtulníkem a on jim řekl, že nepotřebuje odvoz, ale munici. To se označuje za tzv. soundbite, tedy krátkou údernou větu, stručné heslo, které se dá sdílet jako poselství na tričku či transparentu. Je to heslo, které se pojí s konkrétní osobou a celou tu situaci zastřeší,“ objasnil dále Komínek. To byl podle něj zároveň začátek při budování svého odkazu.
„Od této chvíle dál byl konzistentní v tom, co říkal. Tedy že neodejde, že zůstane s krajany a podpoří je. Dalším dílem úspěchu je to, že lidé, kteří za Ukrajinu komunikují, jsou velmi šikovní a agilní. Oni zřejmě pracují neustále, jsou schopní rychle reagovat na nový vývoj a posilovat obraz narativu, který tady nyní máme. Tedy to, že jde o lidi, kteří bojují za své věci, nikdy se nevzdají, stojí za svou pravdou. To mělo dva důsledky vojenské. V zahraničí vznikla síla, která chce pomoci Ukrajině a vnitropoliticky se ukázalo, že najednou má ukrajinská armáda na obranu k dispozici více lidí, než kolik mohla reálně zapracovat,“ dodal pro Prima Ženy odborník na projevy a vystupování politiků.
Karel Komínek i Gaia Poupětová se shodli, že vystupování ukrajinského prezidenta má opravdové autentické rysy. Lid mu věří a ženy jsou fascinovány, protože před sebou mají muže, který budí důvěru a dává naději, že těžce zkoušený David může vyhrát osudový souboj se zlým ruským Goliášem. Komínek také doplnil, že dnes už z pohledu ukrajinského velení není tolik podstatné, do jaké míry je autentický obraz vojáka Zelenského pravdivý a do jaké míry jde o skvěle zvládnuté politické PR.
„On potřeboval na začátku ukázat, že je opravdu ve válce. Stejné to bylo třeba u starosty Kyjeva Klička, ten se také nechal vyfotit s vojáky. Daří se jim ukazovat, že dnes je to válka dvou státníků, tedy Putina a Zelenského. Putin je permanentně ukazovaný v opulentních sídlech, vzdálen od spolupracovníků, Zelenskyj je ukazovaný v terénu mezi vojáky. Do válečného prostředí nemůžete přijít v saku. On tím prostě ukazuje lidem, že je jedním z nich,“ dodal pro Prima Ženy Komínek, který se vůbec nediví, že v souboji dvou „kohoutů“ je pro řadu lidí zarostlý bojovník přitažlivějším symbolem než stárnoucí škrobený soudruh z Kremlu.