26. března 2025 08:45
Komerční sděleníPrůvodce po nehodě v mobilu motoristy nadchne
Formulář, který účastník dopravní nehody musí – třeba kvůli pojišťovně - vyplnit, bývá málokdy v autě po ruce. Mobilní telefon má u sebe ale každý. Jednoduchá úvaha vedla Generali Českou pojišťovnu ke vzniku digitálního řešení, které nahrazuje motoristům velmi dobře známý žluto-modrý papír. Novinka se jmenuje Průvodce po nehodě.
Na základě tak jednoduché úvahy představila Generali Česká pojišťovna jako první v Česku plně digitální řešení, které nahrazuje motoristům notoricky známý kus papíru. Jednoduché řešení je součástí mobilní aplikace Moje Generali. Novinku uživatelé najdou pod názvem Průvodce po nehodě. Uživatelé díky němu přesně ví, jak postupovat, když se stanou účastníky dopravní nehody. „Průvodce je vymyšlený tak, že s ním je možné řešit jak menší karamboly, tak vážné nehody. Vše jsme navrhli s cílem věci co nejvíce usnadnit a v mnohdy složité situaci srozumitelně pomoci,“ vysvětluje Jiří Randák, produktový manažer aplikace Moje Generali v Generali České pojišťovně.

Aplikace Moje Generali přináší v průběhu vyplňování údajů o nehodě celou řadu zjednodušení. Zdroj: se souhlasem Generali Česká pojišťovna
Na zkoušku
Průvodce po nehodě už na začátku dává vybrat vyplnění pouze záznamu o nehodě nebo nabízí provedení složitějšími situacemi. Součástí postupu jsou praktické informace o zabezpečení místa nehody nebo upozornění na to, co za informace sdělit při volání na linku 155, jestliže došlo ke zranění. Aplikace má přitom užitečnou vychytávku – průvodce po nehodě si mohou uživatelky i uživatelé vyzkoušet a prozkoumat v tzv. zkušebním režimu.

V aplikaci motorist účastníci nehody vybírají z přednastavených možností a mohou vše rovnou doplnit fotografiemi z místa nehody. Zdroj: se souhlasem Generali Česká pojišťovna
Pět kroků a hotovo
Vyplnění záznamu o nehodě plně nahrazuje vyplnění papírového formuláře, které často probíhá v polních podmínkách na kapotě auta. Aplikaci k digitálnímu vyplnění stačí pouze pět kroků! Během nich motoristé vyplní údaje o situaci, místě nehody, zúčastněných vozidlech a digitálně formulář také podepíší. „Klientky a klienty se v jednotlivých krocích ptáme jen na to, co je z pohledu úspěšné likvidace škody opravdu důležité. To, co o klientech víme z našich systémů, se do formuláře propíše automaticky,“ doplňuje Jiří Randák z Generali České pojišťovny.
Aplikace Moje Generali přináší v průběhu vyplňování údajů o nehodě celou řadu zjednodušení. Odpadá třeba nutnost do formuláře cokoliv ručně zakreslit, což byla mnohdy skutečně výzva pro všechny zúčastněné. V aplikaci motorist vybírají z přednastavených možností a mohou vše rovnou doplnit fotografiemi z místa nehody.
A to nejdůležitější nakonec: všechny pojišťovny, které v Česku poskytují tzv. povinné ručení, digitálně vyplněný a přes SMS podepsaný nehodový formulář plně uznávají.