Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Potřebujete ulevit od stresu a získat duševní pohodu? Víme, jak na to

Potřebujete uklidnit mysl, získat duševní pohodu a eliminovat stres? Inspirujte se 10 technikami, které vám pomohou získat zpět ztracený klid a celkově zpomalit životní tempo.
Vydáno: 02.03.2017
Potřebujete ulevit od stresu a získat duševní pohodu?
Autor: istock.com Potřebujete ulevit od stresu a získat duševní pohodu?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

S.O.S. zklidnění

Dechová technika, která vám pomůže zklidnit mysl. Položte ruce na uši, zavřete oči a zaměřte se jen na svůj dech. Vnímejte, jak vzduch, který vdechujete a vydechujete, prochází vaším nitrem. S nádechem cítíte chlad, procházející přes nos, s výdechem teplo. Zkuste naslouchat jen vašemu dechu. Zůstaňte tak třeba jen pár vteřin.

  • Buďte offline

Zkuste se na hodinu denně odpojit od mobilního telefonu, počítače, Facebooku, Twiteru, Instagramu… Každý den si stanovte pevný čas, kdy se “odpojíte” a budete jen sami se sebou.

  • Střídavý dech

Pomáhá harmonizovat levou a pravou mozkovou hemisféru, sympatikus a parasympatikus. Je jedním z nejúčinnějších jogínských nástrojů v boji proti stresu. Položte pravý prostředníček a ukazováček mezi obočí, pravý palec na pravou nosní dírku. Nadechněte se levou nosní dírkou, pak položte prsteníček a malíček na levou nosní dírku. Uvolněte pravou a vydechněte pravou nosní dírkou. Nadechněte se pravou, vydechněte levou nosní dírkou. Tento dechový cyklus opakujte minimálně 5x. Vnímejte pocit vnitřního klidu, zklidnění tlukotu srdce.

  • Naslouchejte sami sobě a vnímejte, co vám říká vaše tělo

Vyzkoušejte meditaci. Zkuste se pohodlně posadit tak, aby vám sed byl příjemný. Použijte meditační polštář, opřete se zády o stěnu nebo se posaďte na židli… To je na vás. Pokud vám nečiní problém pozice Lotosového květu – Padmasana, zůstaňte v ní. Zavřete oči a jen pozorujte tok vašeho dechu. Nechte vaše myšlenky plynout a jen je pozorujte jako nestranný divák v kině. Klidně nechte vaši mysl, ať vymyslí i ty nejbláznivější scénáře. Používám tuto meditační techniku, když se má mysl dokola zaobírá nějakým problémem a nemůže najít řešení. Miluji ten pocit po meditaci, kdy mám pocit, že mi někdo sundal těžký batoh z ramen a má mysl je jasná.

  • Dejte vašemu dni řád

To, co učí každá maminka své miminko již od narození, je řád. V tolik hodin se jí, v tolik hodin se koupe… proč by to ale neměli dodržovat i dospělí? Naše tělo i mysl touží po vnitřním řádu a pravidelnosti. Postupně, po malých krůčcích upravujte váš denní režim. Pokud se rozhodnete k radikální změně, bude to pro vás násilné a za týden jste zpět ve starých kolejích. Nečiňte násilí sami na sobě. Pomalu je lépe.

Potřebujete ulevit od stresu a získat duševní pohodu? Foto: Foto: istock.com

  • Nezapomínejte na pravidelný spánek

Pokud se cítíte velmi unaveni, máte pocit, že vaše hlava je plná myšlenek, které nelze zastavit, pak vyzkoušejte Jóga Nidru – jógový spánek. Krok po kroku objevte intenzivní relaxaci těla, ducha i mysli.

  • Zapomeňte na polotovary a uvařte si

Pro mne je příprava jídla něco jako kreativní meditace. Nemusíte přece vařit menu o pěti chodech, vyzkoušejte jednoduché recepty. Zkuste připravovat jídlo podle toho, jaké je roční období.

  • Méně je někdy více a lépe

Zkuste si každé ráno říct nebo napsat, co za den stihnete vyřídit. Večer pak zkuste váš den uzavřít. Klidně si vše pište. Já si ve své jogínské praxi vedu deník již 15 let a je skvělé se k některým věcem občas vrátit.

  • Nezapomínejte ve správný čas zařadit očistu organismu

Snažíme se myslet a kontrolovat to, co jíme, ale ne vždy jsme schopni to ovlivnit. Stejně tak se to týká vzduchu, který dýcháme. I pohybové aktivity a stres vytvářejí odpadní látky v našem organismu. Jaro je správný čas na intenzivnější očistné kůry. Nezapomeňte, očista je velmi náročná sama o sobě, a tedy vyžaduje 100% odpočinek. Zkuste tedy v době očisty nechodit do práce, nestarat se o rodinu… Dejte vašemu tělu čas a prostor pro očistu.

  • Zkuste meditaci v chůzi

Začněte tím, že si uvědomíte váš stoj, poté vnímejte, jak se při chůzi chodidla střídavě dotýkají země. Meditací v chůzi začínáte cestu, která vám přináší tělesnou zkušenost – uvědomíte si vaše fyzické já, poté pocity, následně emoce a nakonec dosáhnete vyššího vnímání.

Mohlo by vás také zajímat:

 

Nechte se léčit čistou vůní přírody

Léčba vůněmi: 10 esenciálních olejů, které prospějí vašemu zdraví i kráse

Migréna: co ji spouští a jak si s ní poradit

Migréna: co ji spouští a jak si s ní poradit

Neděláte víc, než je nutné?

Řeč těla: Co nám odkrývají bolesti v ramenou?

 

 

připravila: Zuzana Klingrová

Článek je zařazen v: zdraví, jóga, stres, meditace, psychohygiena, relax, pohoda, jak se zbavit stresu, offline
Reklama