zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Proč by měli Kegelovy cviky dělat i muži? Nejen kvůli kvalitnějšímu sexu!

Proč by měli Kegelovy cviky dělat také muži?
Autor: iStock Proč by měli Kegelovy cviky dělat také muži?
anna kopečková , Vydáno: 15.03.2018
„Procvičujte svaly pánevního dna, bude se vám to hodit při porodu i v přechodu,“ slýcháváme my, ženy. To je sice pravda, nicméně tzv. Kegelovy cviky nejsou určeny jen ženám, ale hodně je ocení i muži. Silné a pružné svaly pánevního dna totiž umí dělat zázraky. V čem konkrétně?

reklama

Problémy s ochablými nebo naopak příliš ztuhlými a těsnými svaly pánevního dna netrápí pouze ženy, ale i muže. Jenom se o tom tolik nemluví a nepíše. Je to logické, protože svaly pánevního dna dostávají zabrat především po porodu a je třeba je co nejdříve začít aktivně zpevňovat.

Dalším mezníkem, kdy se projeví ochablé pánevní dno, je období přechodu. Jak tělo stárne, přirozeně se zhoršují všechny jeho funkce.

Nebylo by ovšem fér vztahovat tuto problematiku jenom na ženy. Vždyť i muži mají svaly pánevního dna, které jsou leckdy v horším stavu než naše, protože my, ženy, už s nimi něco děláme. Třeba praktikujeme jógu a dechová cvičeníí

Muži a ochablé svaly pánevního dna

Kvůli špatné funkci svalů pánevního dna mohou mít muži problémy s dosažením erekce, s předčasným vyvrcholením, s únikem moči, se zadržením stolice nebo naopak se zácpou, s funkcí prostaty, s bolestmi bederní páteře a podobně.

Skvělou zprávou je, že se váš partner může těchto nepříjemností zbavit nebo je alespoň z velké části utlumit. A to díky pravidelnému praktikování Kegelových cviků.

Pokud muži ještě žádný z výše uvedených problémů nemají, neměli by s cviky na pánevní dno otálet, protože jsou skvělou prevencí nežádoucích příznaků stárnutí organismu. Můžete je taky nalákat na kvalitnější sexuální prožitek, který dodá milování další rozměr.

Co prokázal výzkum

Odborníci se shodují, že stahování, napínání svalů pánevního dna zvyšuje průtok krve nejen přímo do penisu, ale také do svalů, které se účastní erekce. Jedna britská studie zjistila, že u 40 % chlapců s erektilní dysfunkcí, kteří pravidelně dělali po dobu tří měsíců Kegelovy cviky, tato porucha zmizela. Dalších 35 % uvádí zlepšení symptomů. Cvičením se zároveň snižuje pravděpodobnost předčasné ejakulace, tudíž i prodlužuje výdrž při milování.

Stáhnout, uvolnit, stáhnout, uvolnit…

Ze všeho nejlepší na tom je, jak je to snadné. Není to o dření v potu a krvi v posilovně, když chcete shodit pár kilogramů. Pokud jste to ještě nezkoušeli, je to v podstatě jen stahování a uvolňování svalů pánevního dna, aby se udržovaly v aktivitě, ale současně byly schopné se naprosto uvolnit. Snažíme se, aby byly tyto svaly flexibilní.

Cvičení se připodobňuje snaze zastavit močení. Ale tímto způsobem, tedy během močení, se praktikovat nemá, protože by se mohlo zvýšit riziko vzniku infekce močového měchýře. Muži by ho proto měli zkoušet během sezení nebo stání, klidně i za chůze, jestli to dokážou. Takže klidně v autě nebo v MHD během cesty do práce. Nikdo to na vás nepozná, pokud se tedy při tom nebudete tvářit, jako když trpíte zácpou. Obličejové i ostatní svaly mohou být v této situaci naprosto v klidu.

Jak často cvičit

Odborníci doporučují ideálně 3 sady po deseti kontrakcích během dne. Kontrakce (stažení svalů) by měla trvat přibližně tři vteřiny, ne déle. Během každé kontrakce by muž neměl zadržovat dech a zbytek těla by se měl snažit udržet uvolněný. Může se stát, že mu to ze začátku nepůjde. Ale chce to jenom cvik, počáteční neúspěch by ho neměl odradit, protože výsledky stojí za to.

Jestliže má váš partner dost odvahy a sebedůvěry, může začít cvičit sám. Pokud si ovšem nevěří, není si jistý, může se zeptat svého urologa. Buď mu poradí on, nebo ho odkáže na specialistu přes pánevní dno. Případně se váš muž může podívat na internet, kde se dají najít i praktická videa pro muže. 

-šp-

Mohlo by vás taky zajímat:

7 cviků pro lepší sex

Cvičení není jen od toho, abyste posílila a vytvarovala své tělo. Pomůže vám také zlepšit váš sexuální život. Vyzkoušejte některý (nebo raději všechny) z následujících cviků a uvidíte, že po pár týdnech, až se posílí ty správné svaly, bude váš orgasmus daleko intenzivnější. A vůbec nemusíte cvičit tolik neoblíbené Kegelovy cviky na posílení pánevního dna.

Hluboké výpady do stran

Hluboké výpady do stran

Výpady zvyšují vaši pružnost, takže milenec bude schopen objevit váš G-bod v téměř každé poloze.

 

Jak na to? Postavte se pěkně zeširoka, a to asi na dvojnásobnou šířku boků, chodidla směřují rovně vpřed. Ohněte se lehce v pase a sepněte ruce před hrudníkem. Přeneste svou váhu na pravou nohu a snižujte pomalu těžiště. Boky přitom tlačte dozadu a snažte se, aby koleno zůstalo nad chodidlem a nevychylovalo se do stran. Levá noha by měla zůstat ve výchozím postavení. Až dospějete do nejzazší polohy, bez zastavení se plynule vracejte zpět do stoje a opakujte na druhou stranu.

Vaším cílem by mělo být 10 až 20 opakování na každou stranu.

 


Inkontinence

Choulostivé problémy: Únik moči aneb inkontinence

reklama

Související témata: lepší sex , kegelovy cviky , pánevní dno

reklama

Přečtěte si také

reklama