Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 nejlepších potravin, když bojujete s nachlazením

Nejlepší obranou proti virovému nachlazení je vyloučení mléčných výrobků z jídelníčku a zvýšený příjem ovoce a zeleniny. To je obecně známý fakt. Které potraviny jsou ale nejúčinnější, když chcete bojovat s nepříjemnými příznaky nachlazení?
Vydáno: 18.10.2018
5 nejlepších potravin, když bojujete s nachlazením
5 nejlepších potravin, když bojujete s nachlazením Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Doporučované potraviny v období nachlazení:

1) Cibule

Tato nejčastější kuchyňská surovina upevňuje zdraví. Cibule má vysoký obsah flavonoidu quercetinu, antioxidantu, který brzdí růst rakovinných buněk. Quercetin je protizánětlivý, má antibiotické a antivirové účinky a stejně jako betakaroten odolává tepelné úpravě. Je prokázáno, že cibule snižuje aktivitu bakterie Helicobacter pylori, původce žaludečních vředů. Snižuje také hladinu cholesterolu, ředí krev a omezuje riziko embolií. Čerstvá je vhodná při zánětech horních cest dýchacích a působí proti hlístům.

2) Česnek

Česnek má široké antimikrobiální spektrum a působí jak proti virům, tak proti bakteriím, plísním a kvasinkám rodu Candida i různým parazitům. Dále má příznivý vliv na srdce a cévy – především díky sloučeninám na bázi síry, allicinu a jeho metabolitům. Snižuje hladinu cukru a cholesterolu v krvi i krevní tlak a sloučeniny síry dokážou zabránit destrukci inzulínu v játrech. Díky přítomnosti řady důležitých aminokyselin má silné antioxidační účinky a posiluje celkovou imunitu, vysoký obsah hořčin výrazně redukuje hromadění hlenu.

3) Ovesné vločky

Obsahují hondě vitaminu E a flavonoidy, významné antioxidanty, které snižují hladinu cholesterolu a údajně slouží k prevenci rakoviny, především rakoviny tlustého střeva. Díky značnému podílu vlákniny podporují peristaltiku střev a jsou bohaté na křemík, minerál podílející se na tvorbě pojivové tkáně pokožky, nehtů a vlasů, kterým dodává pevnost. Jsou lehce stravitelné, syté a osvědčily se jako součást redukčních diet. Nachází se v nich lecitin důležitý pro výživu nervů a vitaminy skupiny B, zmírňuje stres.

4) Pomeranče

Pomeranč je jedním z nejvýzmnamějších zdrojů vitaminu C, který zajišťuje organismu účinnou imunitu, pomáhá v boji proti virům a bakteriím a přispívá k tvorbě obranyschopných buněk. Dále obsahuje beta-sitosterol, rostlinnou látku, o níž je známo, že potlačuje vznik nádorů a snižuje cholesterol. Nechybí ani vitamin B5, nutný k posílení imunitních reakcí, a vláknina, nepostradatelná pro řádnou funkci trávicího ústrojí.

5) Tymián

Tato bylinka s opojnou vůní má celou řadu léčivých vlastností. Obsahuje vysoký podíl thymolu, oleje se silným antiseptickým účinkem, který potlačuje infekce dýchacího ústrojí včetně zánětu průdušek, zánětu hrtanu, úporného kašle a zmírňuje projevy astmatu. Tymiánový olej působí proti křečím, čímž tlumí nadýmání a syndrom dráždivého tračníku. Napomáhá léčbě kvasinkových onemocnění a kožních plísní. Čaj z tymiánu je vynikajícím prostředkem proti bolesti v krku a kocovině.

zdroj: 100 nej potravin pro imunitu – Charlotte Haigh

Článek je zařazen v: nachlazení, chřipka, nemoc, cibule, česnek, citrusy, rýma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama