Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou

Ať už míříte k moři, do hor nebo „jen“ na druhý konec republiky, čeká vás dlouhá cesta plná sezení a pochopitelně také nutnosti něco jíst i pít. Jak to udělat, abyste do cíle nedorazili totálně dehydrovaní, přejedení nesmysly, s oteklýma nohama a rozlámanými zády?
Vydáno: 11.07.2018, Anna Kopečková
10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou
10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Stačí, když budete dodržovat těchto několik tipů, jak jíst, pít a protahovat se během náročné cesty:

1. Pijte vodu 

Zastavovat na benzínkách kvůli čůrání je jistě otravné, ale mnohem víc je otravná dehydratace, a to jak pro tělo, tak pro mozek. Pijte čistou, popřípadě minerální vodu bez cukru. Vyhýbejte se limonádám a přeslazeným džusům.

2. Omezte kofein

Kofein působí močopudně, takže pokud opravdu nechcete zastavovat při každé možné příležitosti, buďte rozumní s popíjením kávy, koly nebo energetických nápojů. Ty vás sice mohou stimulovat, ale pak hůř rozeznáte fyziologické známky únavy a řízení se stane mnohem nebezpečnějším.

3. Žvýkejte

Žvýkání podporuje pozornost a soustředění a také dokáže zahnat zbytečné chutě na sladké. Je možné, že vás dlouhá cesta bude nudit, ale to neznamená, že byste se měli bavit jedením sladkých a tučných pochutin.

4. Proteinové tyčinky

Pořiďte si proteinové tyčinky bez polevy, které vydrží i vyšší teploty a neroztečou se. Díky nim budete mít jistotu, že do svého těla dostanete aspoň nějaké bílkoviny. Tyčinky (i müsli či flapjacky) jsou na cestování ideální. Pokud možno si vyberte ty s nižším obsahem jednoduchého cukru.

5. Nakrájené ovoce a zelenina

Připravte si doma do krabičky nakrájená jablka, hrušky, mrkev, okurky a papriky. Takové neškodné zobání zažene hlad i chutě, a navíc je můžete jíst i při řízení. Minerální látky, vitaminy, vláknina a voda jsou příjemným bonusem.

6. Volte správně

Na benzínových pumpách a v motorestech si vybírejte chytře. Upřednostňujte libová masa, celozrnné bagety a zeleninové přílohy. Vyhýbejte se smaženým „klasikám“.

7. V koloně vystupte

Pokud uvíznete v nekonečné koloně, klidně si vystupte a protáhněte se. Určitě je to užitečnější než nervózní klení za volantem.

8. Pravidelný strečink

Při každé zastávce věnujte pár minut protažení nohou, zad a paží. Snažte se nesedat si nebo si sedněte pouze po dobu jedení. Vaše tělo uvítá pohyb víc než kdy jindy. Protahujte se klidně také kdykoliv za jízdy, jak jen to podmínky dovolí (krk, šíji, ramena, záda).

9. Dbejte na držení těla

Během jízdy myslete na držení těla. Snažte se nijak se nekroutit, neohýbat ramena ani nevysunovat bradu.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Opravdu dovolená pomáhá proti bolestem hlavy?

Proč často během dovolené onemocníme?

 

 

Člověk si potřebuje odpočinout nejen fyzicky, ale i duševně

7 důvodů, proč potřebujete víc než jen dovolenou. Dejte si mentální pauzu

Letadlo může být pro děti zábavné

Jak přežít cestování s dětmi: Letíme letadlem

Článek je zařazen v: dovolená, cestování, prázdniny, hydratace, kofein, žvýkání, strečink, kolona, cesta autem, protažení, cesta na dovolenou
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama