Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Chcete cvičit, ale nesnášíte fitko? Nebojte se být divní!

Chcete se dostat do formy. Začali jste zdravěji jíst, víc přemýšlíte o tom, kolik toho přes den nasedíte, v supermarketech saháte po dietnějších variantách potravin. Má to ale jeden háček – nesnášíte fitness centra. A vůbec – nesnášíte to, že abyste se mohli hýbat, musíte někam dojít. Háček lze ale jednoduše odstranit: cvičte tam, kde právě jste, ať už je to kdekoliv.
Vydáno: 20.02.2019
Chcete cvičit, ale nesnášíte fitko? Nebojte se být divní, hledejte a vymýšlejte
Autor: iStock Chcete cvičit, ale nesnášíte fitko? Nebojte se být divní, hledejte a vymýšlejte
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Začněte vnímat celý okolní svět jako hřiště, na kterém se můžete vyřádit. Inspirujte se těmito tipy a vneste do svého života víc přirozeného pohybu i spontánnosti:

1. Buďte divní

Základním předpokladem pro cvičení kdekoliv jinde než v tělocvičně je ochota unést zkoumavé pohledy kolemjdoucích i dočasný pocit jakési nepatřičnosti. Ze statistického hlediska budete opravdu vy ti divní, protože normální je přece prosedět celý den na pohovce u televize nebo u počítače. Normální přece je na dětském hřišti sedět a zírat do telefonu. Normální přece je si v autobuse (v tramvaji, v čekárně u lékaře, na poště, v bance) sednout. Dnes je normální sedět, hledět do displaye, stěžovat si na bolest zad, měknout a tloustnout. Pořád chcete být „normální“?

2. Hledejte paralely

To, co najdete ve fitku, najdete i kolem sebe. Vyhledávejte přirozené možnosti pro pohyb – vyšlápněte si schody, kdykoliv je to jen možné, doběhněte autobus, i když ho nepotřebujete stihnout, vyneste do bytu ve čtvrtém patře těžký nákup (i když by vám ho firma doručila až do bytu), při vytírání podlahy vědomě aktivujte břišní svaly. Pověste se na hrazdu na hřišti, klidně i v pracovní košili, při čekání na autobus si žonglujte s tenisáky – možností je nespočet, stačí zapojit fantazii. Zvedat těžké předměty a běhat můžete i zadarmo a bez trenéra.

3. Vnímejte odstíny šedi

Hýbat bychom se měli téměř neustále, kdykoliv a kdekoliv. Nejen ve značkovém oblečení v místech pro to určených a od 18.00 do 19.00. Pro takový pohyb je naše tělo zkonstruováno. Lovci si taky na lov mamutů nenavlékali funkční oblečení a neměřili si počet zdolaných kilometrů ani délku hodu oštěpem. Zkuste být víc jako děti, hrajte si, skákejte přes kameny, balancujte na zábradlí, bavte se.

4. Vymýšlejte

Když někde uvidíte nějaký zajímavý pohyb nebo cvik, vyzkoušejte ho. Experimentujte se svým tělem a běžnými činnostmi – při vaření či žehlení se postavte na jednu nohu a balancujte. Nebo stůjte na špičkách. Nebo v podřepu. Dřepněte si při čištění zubů nebo při psaní mailů. Během telefonování opřete nohu o stůl a protahujte se, udělejte si pár kliků o kuchyňskou linku. V autobuse, vlaku, metru či tramvaji zkoušejte udržet rovnováhu. Chytněte se madel a trochu se přitáhněte. Hýbejte rameny, protahujte se jako kočka, aktivujte páteř, zkoušejte postupně zatínat různé svalové skupiny. Při úklidu věcí z podlahy si pro každou dřepněte zvlášť, vědomě, s rovnými zády. Drobné předměty zvedejte pomocí chodidel.

Díky vyhledávání možností pohybu během dne spálíme mnohem víc kalorií než hodinovou lekcí jednou za týden. Nicméně, pokud rádi chodíte cvičit na místa k tomu určená, dělejte to – i to má svůj význam!

Zdroj: Fithall.cz

Fithall
Autor: archiv Fithall
Článek je zařazen v: cvičení, chůze, běh, kalorie, pohyb, bolest zad, jak cvičit, protažení, svaly
Reklama