zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Cvičení s tenisáky: Jednoduché a účinné cviky, kterými zaměstnáte tělo i hlavu

Cvičení s tenisáky: Zkuste jednoduché účinné cviky, kterými zaměstnáte tělo i hlavu
Autor: iStock Cvičení s tenisáky: Zkuste jednoduché účinné cviky, kterými zaměstnáte tělo i hlavu
Používání kulatých pomocníků různých velikostí je při cvičení velice populární. Velký míč gymball se uplatňuje při posilování břišních svalů i zad, rehabilitaci, lehkém aerobním tréninku i procvičení hlubokých svalů. Malý míček overball má obdobně všestranné využití. A v neposlední řadě starý dobrý medicinbal, dnes často využívaný při funkčních trénincích, dokáže pěkně potrápit svaly celého těla. Cvičit můžeme ale také i s úplným drobečkem mezi míči, totiž s míčkem tenisovým.

reklama

Obvykle se v každé domácnosti několik takových míčků najde – ať už máte chlupatého společníka, kterému je při venčení házíte, nebo jsou ukryté mezi zapomenutými tenisovými raketami. Dva si zabavte pro sebe a pro svůj domácí trénink.

Inspirujte se těmito cviky s tenisovými míčky, kterými potěšíte svoje tělo, ale také hlavu:

Plaváček

Lehněte si na podložku na břicho a tenisový míček uchopte jednou rukou. S výdechem si ho předejte z ruky do ruky za vašimi zády, a aniž byste se dotkli podlahy, zvedněte ruce nad hlavu a míček si opět předejte nad ní. Vnímejte práci svalů mezi lopatkami, bederních svalů i ramen. Zkuste provést 10 pomalých kruhů za zády na jednu stranu a po malém odpočinku i na stranu druhou. Tento jednoduchý, ale přitom velice náročný a efektivní cvik, vám zaručí zdravá záda a dopomůže ke správnému držení těla.

Lamželezo

Silný úchop je potřeba ke kvalitnímu visu (a viset potřebujeme, abychom měli zdravá ramena). Bez úchopu neuděláme výmyk, shyb, mrtvý tah ani neudržíme těžkou tašku s nákupem. Pokud cvičíte jógu nebo děláte stojky, je vhodné posilovat zápěstí a předloktí. Míčky si jednoduše vezměte do rukou a s výdechem je vší silou na několik okamžiků zmáčkněte. S nádechem opět povolte. Takové cvičení můžete dělat všude – při čekání na autobus nebo během pauzy v práci.

Balancování

Položte míčky na rovnou podlahu přibližně na šířku vašich boků. Bosýma nohama si na ně stoupněte tak, abyste měli přední část chodidel v kontaktu s míčky a paty nad zemí. Mírně si dřepněte, ruce upažte a hledejte rovnováhu. Takovým nenápadným, ale přesto těžkým cvikem dokonale zapojíte svaly, které se běžného pohybu neúčastní. Navíc si díky pekelnému soustředění jen na tuto aktivitu vyčistíte hlavu.

Žonglování

Ať už zkoušíte žonglovat s jedním míčkem nebo se třemi, budete se muset soustředit. Zkoordinujete ruce a oči, zapojíte svaly předloktí, uvolníte ramena, rozhýbete páteř, potrápíte periferní vidění, ale také vytrvalost. Pokud vám to nepůjde – vezmete to jako porážku a svoji nešikovnost, nebo jako výzvu naučit se něco nového?

Na šikmé ploše

Lehněte si na podložku na bok a tělo srovnejte do jedné osy (kotníky, boky a ramena jsou v rovině). Hlavu položte pohodlně na spodní paži. Míček vložte mezi kotníky a s výdechem ho nohama zvedejte vzhůru ke stropu. Hýždě nevystrkujte, stále držte tělo rovně. Po 10 opakováních ve 3 sériích strany vystřídejte. Procvičíte jak šikmé břišní svaly, tak vnitřní strany stehen a drobné svaly kolem kotníků.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new4
Autor: fithall.cz fithall banner new4

reklama

Související témata: cvičení , posilování , tenis , míč , záda , páteř , břicho , stehna

reklama

Přečtěte si také

reklama