Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Cvičení v těhotenství: Co vám prospěje a jaké sporty a cviky raději vynechat?

Těhotenství je sice jiný stav, ale neznamená to, že se musíte vzdát všech pohybových aktivit nebo je omezit jen na plavání či jógu. Jak cvičit a čeho se naopak vyvarovat, to vám poradí Markéta Brožová, trenérka fitness pro ženy Contours.
Vydáno: 31.01.2019
Cvičení v těhotenství: Co vám prospěje a jaké sporty a cviky raději vynechat?
Autor: iStock Cvičení v těhotenství: Co vám prospěje a jaké sporty a cviky raději vynechat?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mnoho žen často řeší otázku, zda cvičit, nebo necvičit v těhotenství. Myslím, že asi základní pravidlo, které zde platí je: nezačínejte v těhotenství s novým typem pohybu.

Pokud jste zvyklá chodit pravidelně do posilovny, určitě v tom můžete pokračovat i v těhotenství, pokud jste zvyklá pravidelně běhat, tak také nevidím problém, když budete pokračovat. Nemyslím si však, že je dobrý nápad začít běhat v těhotenství nebo v tomto období začít posilovat. V případě, že jste nikdy necvičila, zvolila bych lekce speciálního cvičení pro těhotné, které je primárně určeno právě pro tyto ženy a většinou se jedná zejména o uvolňovací cviky nebo opravdu velmi lehce posilovací. Cvičení navíc probíhá pod vedením kvalifikované osoby, má za účel i připravit tělo na blížící se porod a zahrnuje také různá dechová cvičení. 

Na některé sporty raději na 9 měsíců zapomeňte

Sporty, které je vhodné vynechat i přesto, že jste zvyklá je provozovat, jsou zejména ty, kde hrozí nebezpečí pádu či jiného úrazu. Patří mezi ně například sjezdové lyžování. Můžete být skvělá lyžařka, ale pokud vás někdo srazí, může to miminko vážně ohrozit. Další nevhodné sporty jsou například potápění, míčové hry, jízda na koni, různé kontaktní sporty a nedoporučuje se ani jízda na kole či na bruslích, kde také hrozí nebezpečí pádu. 

Cvičte na pohodu

Jinak samozřejmě pohyb v těhotenství jen a jen doporučuji. Je ale potřeba zvolit ten správný a uvědomit si také, že cílem cvičení v těhotenství není hubnutí ani zvyšování výkonnosti, ale zejména udržení fyzické kondice a určitě i psychické pohody. 
Vždy myslete na to, že při cvičení v těhotenství byste neměla cvičit tzv. na doraz a vyvarujte se přehřátí organismu a dehydrataci.

Každý trimestr má svá omezení

Od prvního trimestru se nedoporučují různé visy a otřesy. Od druhého trimestru již nejsou vhodné cviky v poloze na břiše a od třetího už ani cviky na zádech, protože zde dochází k utlačení dolní duté žíly, což může způsobovat motání hlavy, nevolnost a v nejhorším případě i mdloby. Cvičení by vám v těhotenství mělo způsobovat hlavně radost, takže pokud se v daný den necítíte dobře, je určitě lepší cvičení vynechat a jít cvičt až v den, kdy je vám fajn. 
Cviky, které jsem pro vás připravila, může určitě cvičit každá zdravá těhotná žena. Než se však do nějaké sportovní aktivity pustíte, doporučuji to vždy konzultovat s lékařem. 

Cviky na záda:

Mezilopatkové svaly:

Cvičení pro těhotné - záda
Cvičení pro těhotné - záda

Bedra:

Cvičení pro těhotné - bedra
Cvičení pro těhotné - bedra

Cviky na hýždě:

Zanožování:

Cvičení pro těhotné - hýždě I
Cvičení pro těhotné - hýždě I

Unožování:

Cvičení pro těhotné - hýždě II
Cvičení pro těhotné - hýždě II

Cviky na ruce: 

Biceps:

Cvičení pro těhotné - biceps
Cvičení pro těhotné - biceps

Triceps:

Cvičení pro těhotné - triceps
Cvičení pro těhotné - triceps

Cviky na prsní svaly:

Kliky:

Cvičení pro těhotné - kliky
Cvičení pro těhotné - kliky

Odlehčené kliky:

Cvičení pro těhotné - kliky o stěnu
Cvičení pro těhotné - kliky o stěnu

Cvik na lýtka:

Cvičení pro těhotné - lýtka
Cvičení pro těhotné - lýtka

Protažení:

Cvičení pro ženy - protažení
Cvičení pro ženy - protažení

 

Text: Markéta Brožová, trenérka fitness pro ženy Contours

Článek je zařazen v: cvičení, těhotenství, cviky pro těhotné, posilování
Reklama