Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

6 tipů, jak přestat dojídat po dětech...a tloustnout

Jestliže máte děti tak víte, že plnění jejich bříšek bývá velkým dobrodružstvím. Často takovým, že si ani neuvědomíte, že spolu s nedojedeným kuřetem na paprice, piškoty, kukuřičnými křupkami a roztékající se zmrzlinou roste i hodnota na vaší osobní váze.
Vydáno: 26.12.2017
Děti to nesnědly? Přece to nevyhodím...
Autor: iStock Děti to nesnědly? Přece to nevyhodím...
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dokud děti pijí jen mléko, sice hlídáte, kolik toho vypijí, ale nemusíte se zabývat zdlouhavou přípravu jídel.  Od prvních příkrmů začíná legrace se špenátem na zdi, mrkvovým pyré v záhybech hraček a vždy přítomným banánem v kabelce. Tady dojídání neslaného rozmixovaného masa se zeleninou a bramborami ještě nehrozí. V případě ovoce a mléčných výrobků ale páchání škod může začít.

Společně s nedojedeným kuřetem na paprice, dětskými máslovými sušenkami, piškoty, kukuřičnými křupkami a roztékající se zmrzlinou může také růst hodnota na vaší osobní váze. Že se stravujete stále stejně? To možná ano, ale vaše děti ne – přestaňte po nich dojídat a získejte nad svým jídelníčkem opět kontrolu.

Zde je několik tipů, jak na to:

1. Šetřete jinde

Když vyhodíte půlku pribiňáku, trochu krůtího masa s mrkví nebo zvlhlou sušenku, zase tak moc nezchudnete. Pokud je vám líto peněz za vyhozené potraviny, které vaše ratolest nedojí, porovnejte tuto ztrátu s faktem, že dojídáním tloustnete. Je lepší litovat několika korun, něž litovat rostoucího čísla na osobní váze.

2. Buďte pozorní

Často se stává, že maminky (i tatínkové) dojídají po dětech z nepozornosti. Během zachraňování dítěte na skluzavce do sebe hodí zbytek jeho křupky nebo po cestě od stolu k odpadkovému koši vyškrábnou jogurt ze dna kelímku. Takové nevědomé jedení má na svědomí spousty zbytečných kalorií. Zaměřte víc pozornost na to, co vkládáte do úst, a vyvarujete se takového chování.

3. Odolejte pokušení

Máslové sušenky jsou skvělé. A ty, které jsou určené pro děti, obzvlášť. Sami pro sebe byste si možná leccos nekoupili, ale dětem laskominy dopřejete. Později večer, když vás u skleničky vína přepadne chuť na něco dobrého, není nic snazšího, než jít loupit dobroty k dětem. Jednoduchá rada zní: jídlo dětí je dětí. Jezte svoje jídlo, a to, které je pro děti, jim neujídejte.

4. Nebuďte odpadkový koš

Nevíte rychle, co s patkou rohlíku? Odpadkový koš je daleko, tak šup s ní do pusy. Té palačinky je jen kousek a schovávat ho nemá cenu? Tak šup s ním do pusy. Stop. Nejste odpadkový koš. Zbytky vyhazujte. Zachováte si tím důstojnost i hmotnost.

5. Nebuďte utěrka

Roztékající se zmrzlina či ručičky od čokolády si vyžadují vlhčený ubrousek. Ten ale právě nemáte po ruce a je třeba jednat rychle. Místo ubrousku použijete svůj jazyk. I když to může znít zvláštně, je tento zákrok u maminek velice častý. A následné stěžování si na rostoucí hmotnost také.

6. Nezlobte se

Když objednáte svému potomkovi v restauraci jídlo, které nesní, můžete cítit vztek – vždyť jídlo stojí dost peněz a nechat ho vyhodit je škoda. Vztek je oprávněný i v případě, že se celé dopoledne vyváříte s objednávkou vaší drobotiny a oni pak nad výtvorem ohrnují nos. Smiřte se s tím – to jsou děti. Vztekem je jíst nepřinutíte, zkazíte náladu sobě i druhým a negativní emoce navíc může způsobit, že ve snaze uklidnit se, sáhnete po potravině, kterou byste jinak nejedli. Zhluboka dýchejte a snažte se frustraci překonat.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:  

10 rádoby nezdravých potravin, které nejsou až tak špatné

Když se snažíte žít zdravě, nebo dokonce zhubnout, existuje mnoho nařízení, co smíte a nesmíte jíst. Ale upřímně – je to pěkná otrava, když vám někdo zakazuje vaše oblíbené pochoutky. Je to pořád dokola. Nejezte uzeniny, dopřávejte si jen bílé libové maso. Nesmíte jíst víc než dvě porce ovoce denně, protože ovoce obsahuje hodně cukrů. Zapomeňte na přílohy a k hlavnímu jídlu si dávejte hlavně dostatek zeleniny. Otrava, že?

Naštěstí to vypadá, že některé dříve zakázané potraviny neškodí naší linii tolik, jak si celou dobu myslíme. Pojďme se podívat na jídla, která si svou špatnou pověst až tak nezaslouží.

Máslo

Máslo nové

V malém množství není špatné. Máslo sice obsahuje hodně tuku, ale poslední vědecké objevy zpochybňují, že by tyto tuky byly hlavní příčinou srdečních chorob. To neznamená, že si můžete dovolit jíst máslo po lžících, ale pokud recept vyžaduje trošku másla nebo pokud si chcete namazat máslo na chleba, nic se neděje.

 

Uklidňujete dítě bonbóny nebo čokoládou?

Zaháníte smutek jídlem? Pozor, ať z vašeho dítěte nevyroste emoční jedlík!

10 tipů, jak navyknout dítě na zdravý životní styl

České děti mají problém se svojí hmotností stejně jako dospělí. Přitom je známo, že s výskytem nadměrné hmotnosti v dětském věku stoupá riziko nadváhy v dospělosti se všemi negativními následky. Pokud zdravý životní styl nevštěpují rodiče svým potomkům již od útlého dětství, je pro ně v dospělosti velmi těžké měnit něco, co bylo vytvářeno a udržováno desítky let. Děti se návyky učí nejvíce nápodobou. Nestačí jen výchova, nezbytná je i názorná ukázka. „Pro dítě je těžké začít sportovat, když zbytek rodiny sedí u televize,“ vysvětluje psycholožka Zuzana Douchová. 

Stejně tak to platí pro ostatní zlozvyky. Jestliže dítě vidí u svých blízkých nezdravé jídelní návyky, jako jsou diety, přejídání, emoční jedení, nedostatek aktivity či nepravidelnou stravu, bude se chovat stejně. Není možné po něm chtít, aby samo dělalo něco jiného.

Co byste tedy jako rodiče měli dělat, aby si dítě nenásilnou formou zvyklo na zdravý životní styl?

Začněte sami u sebe

Začněte sami u sebe

Dítě automaticky přebírá návyky svých rodičů, učí se nápodobou. Pokud budete držet diety, přejídat se nebo jíst klobásy, zatímco jemu dáte na talíř zeleninu, nebude to nic platné. Děti jsou otiskem svých rodičů, nechtějte po nich, aby se chovaly jinak.

Začněte nejdříve u sebe. Vypněte televizi a jeďte na výlet. Nechce ke svačině jogurt s celozrnným rohlíkem? Dejte si ho s ním. Děti veďte k aktivnímu životnímu stylu a vyváženému jídelníčku už od malička.

 

 

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, přibírání na váze, dojídání po dětech
Reklama