Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Jak hubnout ve spánku: Bez počítání kalorií a omezování jídelníčku!

1/5: Kdo spí, nejí
Kdo spí, nejí

Většina lidí má největší chutě i hlad večer. Děti konečně spí, v televizi běží oblíbený pořad a lednička vás láká jako Sirény mořeplavce. Mohli byste si jít lehnout a vyhnout se tak spoustě kalorií, ale večer je jedení největší pohoda. Když chcete hubnout, zkuste si vymyslet na večery náhradní plán, protože večerní zobání je největším zabijákem jakéhokoliv režimu.

 

 

2/5: Hýčkejte si svůj růstový hormon
Hýčkejte si svůj růstový hormon

Lidský růstový hormon (hGH) se podílí na růstu a síle kostí, regeneraci tkání i na tvorbě svalové hmoty, což se dá při hubnutí a tvarování postavy dobře využít. Největší dávka tohoto hormonu se vyplaví do organismu chvilku po usnutí a další porce organismus dostává během REM spánku. Aby mělo tělo hormonu dostatek, je důležité spát asi 8–9 hodin. Ponocování vyplavování růstového hormonu brání, takže přijaté živiny nemohou být dobře zpracovány a uloží se v podobě tukových polštářů.

3/5: Pozor na další hormony
Pozor na další hormony

Hormony – orexin, ghrelin, leptin. Tato krkolomná cizí slova označují další hormony, jež mají částečně na svědomí číslo na naší váze. Orexiny se podílejí na regulaci spánku i přijmu potravy, ghrelin zvyšuje chuť k jídlu při nevyspání (kdo je unavený, jí zpravidla víc) a nižší koncentrace leptinu nás také svádí strkat si stále něco do úst. Ghrelin nás nutí jíst a leptin tělu i mozku pak zatají, že už jsme sytí.

 

 

4/5: Jděte se vyspat!
Jděte se vyspat

Nedostatek spánku vede ke snížené toleranci glukózy. Když jsme unavení, jíme víc sladkého, zakládáme si na obezitu i na cukrovku, trápíme se a tím pádem zase hůř spíme. Přerušte bludný kruh špatné nálady a přibírání a jděte se vyspat.

5/5: Mateřství bez čokolády
Mateřství a zrádná léčba čokoládou

Prvních pár let života našich potomků stojí spánek za starou bačkoru. První měsíce se budíte k dítěti kvůli krmení, pak je ze spaní ruší dětské nemoci, růst zoubků či strašidla pod postelí – a vy u toho všeho musíte (a chcete) asistovat. Když děti odrostou, nespíte, protože v hrůze čekáte, až se vrátí z kina nebo diskotéky. Mateřství, nedostatek spánku a jeho následná léčba čokoládou vede jednoznačně k přibírání hmotnosti. Místo čokolády si raději dejte balíček kvalitní šunky.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 1 Foto: