Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jídelníček pro aktivní jogíny: Zapomeňte na přísná pravidla

Ačkoliv je cvičení jógy často spojováno s odříkáním a střídmostí, záleží jen na vás, jak ho pojmete. Jóga nic nepřikazuje a nikoho neomezuje a ideálním způsobem, jak najít rovnováhu nejen ve cvičení, ale i stravování, je kombinovat to zdravé s něčím pro potěšení.
Vydáno: 30.06.2018, Anna Kopečková
Jídelníček pro aktivní jogíny: Zapomeňte na přísná pravidla
Jídelníček pro aktivní jogíny: Zapomeňte na přísná pravidla Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jógové učení sahá tisíce let do minulosti, ale pokud nechceme příliš zabředávat do filozofie a duchovna, které tento směr nabízí, stačí se vypravit na vedenou lekci v jógovém studiu, nebo si zacvičit doma, třeba podle videí na internetu. Praktikování pozic, neboli ásán, je provázené dechem - pohyb je vedený dechem a vnitřními pocity, nikoliv egem a snahou o co nejlepší výkon. Jóga je o klidu, harmonii, dechu, síle a rovnováze.

Zapomeňte na přísná pravidla

Ačkoliv je jógová praxe často spojována s odříkáním, askezí, střídmostí, abstinencí a vegetariánstvím, záleží jen na vás, jak ji pojmete. Jóga nic nepřikazuje a nikoho neomezuje. Žijeme tady a teď, ne v Indii před stovkami let ani v mnišském klášteře. Žijeme v době a na místě, kde máme nákupní centra, rychlá auta, uspěchané kanceláře a luxusní dovolené. Občas si chceme dopřát něco extra, něco dobrého, co ozvláštní všední rutinu, ale to vůbec neznamená, že bychom tím podváděli jógové učení a jógovou praxi.

Recepty na doplnění energie

Skvělým způsobem, jak najít rovnováhu, a to nejen ve cvičení, ale také ve stravování, je kombinování toho, co považujeme za zdravé, s něčím pro potěšení. Zkuste se oprostit od přísných pravidel a přinést do svého jídelníčku pestrost, chutě a radost.

Po příchodu z vaší oblíbené lekce jógy doplňte vydanou energii těmito recepty:

Ovesná kaše se zmrzlinou

Ovesné vločky jsou skvělým zdrojem komplexních sacharidů, ale také vlákniny. Připravte si kaši z 50 gramů ovesných vloček tak, že vločky zalijete vodou nebo mlékem (rostlinným či klasickým) a krátce povaříte. Hotovou kaši ničím nedoslazujte, jen na ni položte vrchovatou lžíci jahodové či černorybízové mražené dřeně. Zmrzlinu na horkých vločkách nechte tát a přitom si lžičku po lžičce vychutnávejte kontrastní spojení chladu a tepla.

Mrazivé pukance

Pořiďte si do mrazáku vaničku zmrzliny. V nejbližším supermarketu si také doplňte zásoby obilných pukanců - jedná se o pufované obiloviny, které krásně křupou, jsou objemné a lehoučké na trávení. Vyberte si pohankové, jáhlové, špaldové, pšeničné nebo třeba amarantové, ale dejte pozor, aby nebyly ničím doslazované. Dvě hodiny před odpolední či večerní lekcí jógy naaranžujte trochu zmrzliny do misky, přidejte trošku nasekané vysokoprocentní čokolády a přesypte ji pukanci, až ze zmrzliny neuvidíte ani kousek (cca 20 gramů). Misku dejte do mrazáku a po lekci si svůj mražený dezert vychutnejte. A dbejte na to, aby v každém soustu byla trocha zmrzliny, kousků čokolády i pukanců.

Vitaminová vzpruha 

Po ranní lekci jógy v horkých dnech nakrájejte na kostičky různé druhy ovoce. Použijte banány, jablka, hrušky, citrusy, avokádo, jahody - zkrátka cokoliv, co máte rádi. Ovoce by mělo mít pokojovou teplotu, aby vaše tělo nemělo tolik práce s jeho ohříváním. Na ovoce rovnoměrně rozprostřete zmrzlinu s jogurtem a celé dílo posypte drcenými kakaovými boby. Lehoučká a výživná svačinka je rázem na světě!

Ukázkový jídelníček na celý den pro aktivní jogíny:

Snídaně: Ovesná kaše se zmrzlinou (dle receptu) - po ranní lekci jógy vás nastartuje do nového dne!

Svačina: 1 kus ovoce (banán, jablko)

Oběd: Celozrnný kuskus s tempehem a sušenými rajčaty - gramáž volte podle své aktuální hmotnosti a výšky

Svačina II: Řecký jogurt s hrstí přírodních kešu oříšků (cca 15 gramů)

Večeře: Zeleninový salát s tuňákem a vejci (do salátu dle vlastní chuti a fantazie přidejte plechovku tuňáka a 2 - 3 vejce)

Večeře II: Zelenina nakrájená na špalíčky s dipem z bílého jogurtu, čerstvého sýra a bylinek k večerní pohodě

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new3 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Nahá jóga: Nový hit mezi jógami Foto:

Nahá jóga: Nový hit mezi jógami, který vás zbaví stresu a zlepší váš sex

Ačkoliv se může na první pohled zdát, že cvičit jógu na Adama a Evu je kontroverzní, či dokonce nemravné, ve skutečnosti je nahá jóga především o uvolnění a svobodě,...
Jóga s kozami je v USA poslední módou

Poslední móda v USA: Jóga s kozami!

Pár ingrediencí a osvěžující dobrota je na světě

Dietní dezert do vedra: mražené jogurtové kostky Tutti Frutti

Článek je zařazen v: jóga, jídelníček, zmrzlina, snídaně, strava, ovesné vločky, jogín, co jíst
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama