Frejová žije přítomností: Volá-li vám minulost, neberte jí to, nic nového se nedozvíte

Kristýna Frejová jako nekompromisní ředitelka taneční akademie - Případ tanečnice (S1E1)
Kristýnu Frejovou prý lákají role týraných a submisivních žen. Přesto herečka dosud zazářila především v postavách drsných potvor. Jak jejich charaktery vnímá a jak hodnotí nejnovější roli v poutavé kriminálce z prostředí soukromé taneční akademie?
Kristýnu Frejovou už diváci poznali v mnoha seriálových rolích. Většinou šlo o rázné, ostré ženy. Když jsme se s usměvavou herečkou setkali na natáčení nejnovějšího projektu, krimi seriálu Případ tanečnice, nešlo se herečky nezeptat, která z dosud ztvárněných hrdinek jí byla nejbližší a její vykreslení si nejvíce užila.
„Odpovím možná takovým trošku klišé, nadužívaným v dnešních dnech. A to je to, že se snažím žít přítomností, to znamená, že to, co bylo, bylo. Pokud vám volá minulost, neberte jí to, nic nového se nedozvíte. Já vždy žiju tím, co právě dělám. Samozřejmě jsem měla moc ráda paní Dr. Vlčkovou v Modrém kódu a v Sestřičkách, měla jsem ráda i produkční Mirku v Dobrých zprávách,“ odpověděla pro prima+ Kristýna Frejová s tím, že prý vždy toužila po roli týrané submisivní ženy. Marně.
Role, do kterých je tato úspěšná herečka obvykle obsazována, jsou většinou velmi energické, sebevědomé postavy. A přesně další takovou dámu ztvárnila i v novém seriálu Případ tanečnice, který můžete sledovat na prima+ každý pátek nový díl. „Samozřejmě, že se pokaždé snažím hledat něco nového, snažím se nedvojit věci, aby si ty postavy nebyly podobné, aby byla každá jiná, aby to byl prostě originál, což samozřejmě díky tomu, jak mě naučil pan Adamíra na škole, tak je to vždycky jenom o té vnitřní práci, udělat si vnitřní charakter postavy a její vnitřní svět. Já se vždycky koncentruju na to, co právě dělám, takže teď se koncentruju na paní Kozákovou a samozřejmě se vždycky snažím odstínit typy těch žen, protože nějakým způsobem jsou mi souzeny,“ pokusila se nastínit studium nové role.
Zmíněná postava Jolana Kozáková je v Případu tanečnice ředitelkou Soukromé taneční akademie v Praze. Školu založila podle zahraničních vzorů a nekompromisně ji řídí. Nesnáší odpor nebo jiný názor. Motivuje ji totiž vlastní zhrzená kariéra. Toužila být primabalerínou, ale nikdy se jí to nepovedlo. Sama je chlap v sukni a táhne to s hlavním sponzorem školy Tubaškou v podání Petra Motlocha a pomáhá mu přes školu „tzv. optimalizovat náklady“ z jeho podnikání. Její manželství je v troskách a jak divák pochopí hned v prvním díle, má tajný poměr právě s Tubaškou. Ten žije sám, školu sponzoruje, aby podporoval kariéru jediné dcery Dariny, která chce být tanečnicí.
Ukázky z nového krimi seriálu Případ tanečnice napovídají, že se Kristýně Frejové opět podařilo ztvárnit dokonalou potvoru. „Velmi povrchně viděno by se dalo říct, že je to mrcha, ale já jsem v Joleně Kozákové našla velké zalíbení. Já jí rozumím, mám ji ráda, ona to myslí vlastně hrozně dobře, jak pro sebe, tak pro okolí, akorát někdy je to velmi těžko rozpoznatelné, ale nemyslím si, že to je primárně záporná postava. Je to prostě žena, která miluje svoji práci a je ochotná podstoupit pro blaho té školy, jak jsem řekla, cokoliv, včetně toho, že se jako z důvodu získání financí je schopna vrhnout i do nějakých milostných dobrodružství,“ přibližuje a zároveň brání charakter Kozákové Frejová.
Mohlo by vás také zajímat: Herečka Sára Korbelová vyrostla na Agathě Christie. V novém seriálu je obětí vraždy tanečnice
Případ tanečnice je osmidílná kriminální série z prostředí taneční školy – vyšetřování záhadné smrti tanečnice Sophie (Sára Korbelová), která je zavražděna během sólového akrobatického vystoupení na šálách... Vypadá to, že vraha nikdo neviděl. Anebo ano? Dvojice vyšetřovatelů David Hrůza (Stanislav Majer) a Bohouš Nyč (Josef Polášek) zjišťuje, že motiv mají všichni, kteří se v danou chvíli nacházeli na místě činu, a tak nezbývá než po malých částech složit mozaiku osudného večera.