Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 důvodů, proč jsou padesátnice v lepší kondici než třicátnice

Ještě před pár desetiletími byla padesátnice unavená “dáma v letech” s nakadeřenou hlavou a smutným statusem prošlého zboží. Naštěstí se ledy značně pohnuly a podobné předsudky mizí především díky nové vitální generaci padesátiletých koček.
Vydáno: 03.04.2017, Anna Kopečková
V padesáti do starého železa? Ani náhodou!
V padesáti do starého železa? Ani náhodou! Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jsou svěží, pevné, vyrovnané a často zdravější než jejich dcery.

Co dělají současné padesátileté ženy, že mají lepší kondici než třicátnice?

Frekvence

Kdo chce pevné půlky a břicho bez pneumatiky ví, že bez cvičení to nejde. Dámy nad padesát prostě cvičí každý (nebo skoro každý) den. Třicátnice oproti tomu vmáčkne do týdenního rozvrhu hodinku, dvě. Ještě pořád spoléhá na dobrý metabolismus. Padesátnice ví, že se na dobré spalování už moc spoléhat nemůže, a že stejně důležité jako práce a rodina je i její zdraví. Cvičení každý den bere jako příjemný rituál a investici do dlouhého a šťastného důchodu. Výzkumy navíc jasně ukazují, že každodenní pohyb výrazně snižuje riziko kardiovaskulárních nemocí a cukrovky typu II.

Odpočinek 

Rodina, děti, hromada práce a pak trochu i já. To je obvyklá hitparáda třicetileté ženy. Opravdu těžko si může uprostřed týdne jen tak zarelaxovat, přečíst knížku nebo se vydat na dlouhou procházku přírodou. Maximum bývá horká koupel a víkendový spánek navíc. Padesátnice už z tohoto kolotoče vystoupila, a přestože je velmi aktivní, umí si udělat čas na odpočinek. Dobíjení baterek považuje za kvalitně strávený čas, který jí umožní vydat ze sebe to nejlepší.

Sezení

18 % třicátnic prosedí úplně celý den, u padesátnic je to sotva půlka. Alespoň to vyplynulo z jednoho průzkumu, který je velmi zajímavý, protože odhaluje i mnohé pravdy o trávení osobního volna. Zatímco padesátiletou ženu sotva napadne zabít hezké odpoledne u počítače, třicítka s klidem využije volno k internetovým aktivitám. Je to znepokojující, protože dlouhé a časté sezení je jeden z faktorů, jak si zadělat na nadváhu, ortopedické problémy, bolesti hlavy a mnoho dalších nepříjemností.

sportující padesátnice Foto:                                                                                                                             Foto: iStock

 

Zdravý životní styl

Po padesátce si každý soudný člověk uvědomí, že je poslední šance dostat své tělo a zdraví pod kontrolu. Není čas na hrdinství ani na rebelii. Chce to zahodit cigaretu, razantně snížit cholesterol, rozhýbat tuhnoucí klouby a shodit břicho, kde se hromadí srdci nebezpečný tuk. Pokud se teď dáte na cestu zdravého životního stylu, máte šanci na příjemný a aktivní podzim života. Skutečně jde o život, přinejmenším o jeho kvalitu a délku. Zatímco třicátnice hubnou do plavek a na plesovou sezonu, motivace padesátileté ženy udržet si zdravý životní styl je mnohem silnější – chce žít.

Typ cvičení

Lidé mladší 30 let dávají přednost cvičení v tělocvičnách a fitcentrech, nejlépe s partnerem. Padesátníci daleko raději cvičí venku na vzduchu a klidně sami, nespoléhají se na společnost. Lidé nad 50 také preferují přirozenější formy pohybu, jako je plavání nebo jízda na kole. Mladé láká naopak objevovat fitness trendy a nelekají se tolik zátěže, rychlosti a neobvyklosti tréninku. Zkouší box, různé druhy jógy, HIIT nebo třeba taneční cvičení. Často jim ale schází ten nejjednodušší a nejpřirozenější druh pohybu, který naopak padesátníkům sedí nejlépe – obyčejná chůze.

Balanc

Když je vám třicet, tělo někdy neposlouchá. Nejíte, ale nehubnete, cvičíte, ale nehubnete, zkoušíte různé diety, bojujete se sebou. Padesátiletá žena se svým tělem už dávno uzavřela příměří a našla balanc. Ví, kolik hodin potřebuje spát, jaký druh pohybu jí dělá nejlépe, a že když se necítí, neláme nic přes koleno. Tělo je její chrám. Neotravuje ho ani fyzicky ani duševně. Najít rovnováhu mezi tělesnou schránkou a psychikou není snadné, ale ve zralém věku se vám to jistě podaří!

-ku-

Mohlo by vás taky zajímat:

Kolik času vám ještě zbývá?

Devět znamení, že se možná nedožijete vysokého věku

Dobrá a zdravá strava...

Chcete zhubnout? Poradíme vám, co jíst ve 20, 30, 40, 50!

Akné, strie, pihy, vrásky, celulitida, vytahaná kůže...

Kosmetické strašáky každé generace: Jak se s nimi poprat ve 20, 30, 40 i 50 letech?

Málokterá žena ve 40 dopne džíny z mládí

Jak jíst a nepřibrat, když je vám 20, 30, 40 nebo 50

Článek je zařazen v: cvičení, plavání, běh, dieta, hubnutí, metabolismus, věk, odpočinek, zdravý životní styl, spalování tuků, padesát
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama