Chodíte na záchod jen pro jistotu? Fyzioterapeutka řekla, proč je to špatně

Odcházíte-li často z domu či z jakéhokoliv jiného místa s tím, že se vám sice na záchod nechce, ale vyčůrat se stejně pro jistotu jdete, máte návyk, kterým si můžete do budoucna zadělat na pořádné problémy. Podle expertů si takovým chováním koledujete o inkontinenci. Existují ale způsoby, jak s tím něco dělat.

Podle National Health Service UK (Národní zdravotní služba Spojeného království) existuje několik typů inkontinence, z nichž mezi ty nejběžnější patří inkontinence stresová. Během ní uniká moč v případě, kdy je měchýř pod tlakem, například při smíchu či při kýchání. Jednou z jejích příčin je například i čůrání jen pro jistotu, kdy necítíte tak úplně potřebu si odskočit, ale stejně jdete, například než vyrazíte z domu do práce.

Přečtěte si také: Příjem cukru se nám vymkl z rukou už před lety. Kolik ho můžeme sníst my a kolik děti?

Pokud už začínáte pociťovat potřebu si odskočit a na toaletě si přitom ulevíte jen málo, je zapotřebí tento problém řešit. Zbavte se určitých návyků, jiné se naopak naučte a nepodceňujte ani návštěvu odborníka. Své typy pro deník The Sun sdílela fyzioterapeutka Esther Stubbs.

1. Nechoďte na toaletu, pokud nemusíte

Močový měchýř je nádrž, která by měla být vyprazdňována pouze když je plná. „Přestat chodit na záchod jen pro jistotu je jeden z nejsnadnějších způsobů, jak pomoci svému pánevnímu dnu,“ tvrdí Stubbs. „Pokud čůráte častěji, učíte svůj měchýř k vyprazdňování, i když ještě není plný.“ Tím ho podle expertů děláte citlivějším.

Mohlo by vás zajímat: Inkontinence trápí nemalou část lidí. Moderní léčba je umí vrátit do běžného života

Močový měchýř vám brzy začne vysílat signály, že byste si měli odskočit, i když to vlastně není potřeba. „Anatomicky se nezmenší, ale jeho funkčnost se zhorší. To samozřejmě ovlivní váš každodenní život, protože bez toalety dlouho nevydržíte,“ vysvětlila fyzioterapeutka.

2. Vyšetření pánevního dna

Podle Esther Stubbs je ideální vyhledat fyzioterapeuta přímo zaměřeného na pánevní dno. Rozsáhlejší vyšetření také nebude na škodu. Problémy neřešte jen svépomocí. „Na internetu si můžete najít cviky na posílení, ale ty by vám mohly i uškodit, pokud vám je nedoporučí odborník. Ženy by si měly zjišťovat, jaké jsou jejich osobní potřeby,“ sdělila.

3. Změňte pitný režim

Je všeobecně známo, že některé druhy nápojů dráždí výstelku močového měchýře, což v člověku vyvolává pocit, že si musí odskočit, přestože není plný. „Tento efekt lze pozorovat například u alkoholu, kofeinových nápojů, vody s citrusy či perlivých nápojů. Zvažte, zda se bez nich neobejdete,“ radí Stubbs.

4. Změňte dietu

Pokud se nevyprazdňujete pravidelně, obsah trávicího traktu může tlačit na močový měchýř a vytvářet na něj zbytečný tlak. To pak vyvolává častější pocit potřeby si odskočit na malou. „Strava bohatá na vlákninu předejde zácpě, která při delším trvání může oslabovat pánevní dno,“ vysvětlila odbornice.

5. Hormony

Ženy v jakémkoliv věku mohou trpět hormonální nerovnováhou, která také může mít velký vliv na pánevní dno a četnost močení. „Nechte si zkontrolovat hladinu hormonů a s lékařem zkonzultujte, jak ji vyrovnat,“ dodala Esther Stubbs.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 20. 5. 2024

Dnes byste mohli dobře psát beletrii nebo publicistiku. Je docela dobře možné, že jste o nějakém literárním oboru uvažovali. Proč váháte? Nikdy není pozdě. Najděte si čas na napsání příběhu. Pokud máte negativní postoj k věcem, které děláte, jak chcete něco udělat, Berani?

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.