Cvičení s prázdným žaludkem se nevyplácí. Nutriční terapeutka řekla, čím škodí

Pro rok 2023 si řada lidí opět dala předsevzetí a mezi jedno z těch nejběžnějších patří hubnutí. Leckdo si ale s nadváhou zkouší z počátku poradit po svém a ochuzuje se tak o cenné rady. Například takový ranní běh na čerstvém vzduchu je prospěšný, ale stejně jako jiné cvičení by neměl probíhat nalačno. Najíst se před pohybem má totiž nesporné výhody.

Pravidelné cvičení je nedílnou součástí zdravého životního stylu. Je dobře známým faktem, že špatná technika při cvičení může u člověka vést k opačným účinkům, než jaké si vysnil. Málo se ale mluví o tom, jak podstatné je se před fyzickou zátěží dobře najíst. To ostatně dokazují i slova nutriční terapeutky Abby Chan.

„Cvičení na prázdný žaludek rozhodně nedoporučuji. Lidské tělo vždy funguje lépe najedené,“ uvedla Abby Chan v rozhovoru s magazínem Shape. Popsala pak také, v čem přesně spočívají nevýhody prázdného žaludku.

Sahání do zásob

Při cvičení tělo sahá do zásob glykogenů uložených v játrech a svalech. Glykogen je zásobní polysacharid, jako zdroj glukózy je rychle vyčerpatelný a podle Clevelandské kliniky ho tělo umí udržet sotva tolik, aby zvládlo krátké a středně náročné cvičení. Poté už sahá do zásob mastných kyselin.

Leckdo věří, že cvičení na prázdný žaludek tak podpoří rychlejší spalování tuků, pravdou ale je, že z dlouhodobého hlediska se efekt takového cvičení bude snižovat a nejíst před cvičením rychle přestane mít smysl.

Zdravotní rizika

Nutriční terapeutka Abby Chan upozorňuje na to, že ač následky cvičení na prázdný žaludek nepocítí ten, kdo si dá dvacet minut lehkého protahování. Ovšem ten, kdo bude cvičit delší dobu a náročněji, se může cítit velmi špatně, a dokonce i omdlít.

„Především když někdo cvičí 45 minut nebo i hodinu, jídlo před cvičením mu dodá sílu a energii potřebnou k lepšímu a efektivnějšímu výkonu. Pokud navíc cvičíte pravidelně, vynechávání jídla před cvičením u vás může vést i k horší schopnosti regenerace. Je to jako zkoušet jet autem s prázdnou nádrží,“ dodala.

Sdílejte článek
Štítky jídlo životní styl hubnutí cvičení zdravé hubnutí