Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

5 batolecích cviků, které vás zbaví špatného držení těla a bolesti zad

Ve správném držení těla bychom se měli inspirovat u batolat. Ta téměř nikdy neuvidíte shrbená, pro hračky se nepředklánějí, ale dřepnou si a předmět si podají a přirozeně moc dlouho nevydrží sedět. Zkuste proto dělat to, co ona.
Vydáno: 13.05.2019
5 batolecích cviků, které vás zbaví špatného držení těla a bolesti zad
5 batolecích cviků, které vás zbaví špatného držení těla a bolesti zad Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vlivem dlouhého sezení ve školních lavicích, v práci na kancelářských židlích i doma na pohovkách přestává naše tělo vědět, jaké svaly by mělo zapojovat, aby stálo či sedělo rovně, správně a bezbolestně. Zádové svaly nutíme k tomu, aby se přizpůsobily našemu pohodlí, posedu s povolenou páteří, předsunutou bradou a kulatými rameny, učíme je zapojovat se zcela nepřirozeným způsobem a pak se hrozně divíme, když si stoupneme rovně a ono je to nepohodlné a náročné.

Ve správném držení těla bychom se měli inspirovat u nejmenších dětí, které dělají všechno přirozeně.

Zkuste tyto jednoduché batolecí cviky: 

1. Prostý sed

cviky na špatné držení těla sed
cviky na špatné držení těla sed
faqs.org

Sedněte si na podložku, natáhněte nohy před sebe, narovnejte se a seďte. Tímto jednoduchým, ale přesto namáhavým cvikem posílíte kompletně všechny svaly zad.

Zkuste sedět s rovnými zády aspoň několik minut a interval postupně prodlužujte. Ramena nezvedejte k uším, neprohýbejte se, jen pravidelně dýchejte a vnímejte, jak svaly pracují – nyní se zapojují ty svaly, které by měly fungovat automaticky, bez jakýchkoliv nepříjemných pocitů.

2. Komín

cviky na špatné držení těla komín
cviky na špatné držení těla komín
popsugar.com

V józe se této pozici říká střecha a děti ji dělají velmi často samy od sebe. Klekněte si na podložku a opřete se o dlaně. Prsty roztáhněte do šířky, propněte kolena a paty tlačte do země. Hrudní kost se snažte přiblížit co nejvíc ke stehnům a jen pravidelně dýchejte. Zkuste napočítat pět až deset pomalých nádechů a výdechů a poté povolte.

Protáhnete a posílíte si záda, ale také zadní strany stehen. Intenzitu cvičení zvýšíte, když se z pozice střechy snížíte do prkna a pak se s výdechem opět vrátíte zpátky.

3. Vzpor

cviky na špatné držení těla vzpor
cviky na špatné držení těla vzpor
Thinkstock

Pro dospělé je to náročný cvik, pro děti naprosto přirozený pohyb. Co nejčastěji zaujměte polohu ve vzporu, buď na předloktí nebo na dlaních a držte nebo zkuste hýbat nohama, přesunovat se dopředu, do stran a dozadu jako zvíře, ale stále mějte boky nízko u země. Takovým cvičením přinutíte k aktivitě svaly středu těla, ale také ramena, tricepsy i svaly hýždí.

4. Dřep

cviky na špatné držení těla dřep
cviky na špatné držení těla dřep
Thinkstock

Když vám něco upadne, sehnete se pro to. Tkaničky si zavazujete v předklonu, z podlahy sbíráte ponožky s propnutými koleny. Za den se záda ohnou nejméně tisíckrát, aniž byste přitom aktivovali břišní svaly, a bedra pak trpí jako čert. Naučte se proto zvedat ze země předměty pomocí dřepu a s rovnými zády nebo při každém ohnutí zad vědomě zapojte břišní svaly.

5. Ležte na břiše

cviky na špatné držení těla leh na břiše
cviky na špatné držení těla leh na břiše
Thinkstock

Ne jen při spánku, ale třeba také u televize nebo při čtení. Opřete se o předloktí, ale nezůstávejte viset v ramenou – pěkně se z nich vytáhněte. Zpevněte břicho, aby bedra netrpěla, a vydržte.

V předklonu či shrbeném posedu trávíme většinu života, proto zádům udělá moc dobře, když budou chvilku prohnutá na druhou stranu.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new4
fithall banner new4
fithall.cz
Článek je zařazen v: cviky, bolest zad, špatné držení těla, páteř, cviky na záda
Reklama