Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Dieta podle věku: Co jíst ve 20, 30, 40 či 50?

I když ženy nerady mluví o svém věku, právě on je při hubnutí důležitým faktorem a podílí se nemalou měrou na našem (ne)úspěchu. Pojďme se podívat, jak se hubne a jaká jsou úskalí v jednotlivých etapách života.
Vydáno: 28.01.2018
Dieta podle věku
Autor: thinkstockphotos.com Dieta podle věku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Když je vám 20

Hubnutí: Metabolismus jede na plné obrátky a spálí přijaté kalorie snad ještě dřív, než je vůbec pořádně spolknete. Kila navíc proto velmi snadno spálíte přidáním jakéhokoli aerobního pohybu.

Co dělat: Je zima, takže ideálním sportem může být bruslení, běžky nebo jen obyčejná rychlá chůze. Ve 20 letech stačí jedna dvě hodiny a linie je zpět. Krom toho někdy stačí navštívit párty a všechno vytancovat.

Jak jíst: I když to vypadá, že si můžete dát, co chcete, snažte se dodržovat alespoň trochu zdravý jídelníček, ať si nezaděláte na problémy v pozdějším věku. Takže sladkosti ano, ale ne několikrát denně, a nepřehánějte to se slazenými nápoji, včetně koktejlů.

Když je vám 30

Hubnutí: Jako ženy se cítíme na vrcholu, ale hubnutí se stává trochu složitější. Metabolismus se zpomaluje a navíc je potřeba vyhnout se stresu. Při něm se totiž vyplavuje hormon kortizol a ten zjednodušeně způsobuje ukládání tuků na „horší časy“.

Co dělat: Dělejte hlavně to, co vás baví. Tím se zbavíte nejen kil navíc, ale i stresu. Zkuste vyrážet s rodinou co nejvíce na výlety, dovádějte s dětmi, zkuste se pravidelně věnovat nějakému sportu. Uvidíte, že když se jednou nebo dvakrát donutíte a půjdete si zacvičit, budete ze sebe mít radost a skvěle si vyčistíte hlavu.

Jak jíst: Jezte méně kalorií, omezte nadmíru sladkostí a vynechejte tučná jídla. Raději zařaďte drůbež, zeleninu, ovoce, luštěniny. Dodávejte tělu navíc ještě vitaminy a minerály, hlavně železo a vitamin C.

Když je vám 40

Hubnutí: Tělo se viditelně mění. Pomalu ubývá estrogenu a svalů, dochází k rychlejšímu ukládání tuku na problémových partiích a k tomu se objevuje ještě řídnutí kostí.

Co dělat: Kromě pravidelného pohybu (stačí i půl hodiny alespoň 3x týdně) je dobré zařadit ještě posilování a cviky na podporu kondice a také ty, které se zaměřují na střed těla tzv. CORE.

Jak jíst: Menší porce, ale častěji. Také je téměř nutností obměnit jídelníček a zařadit zeleninu, ovoce, celozrnné pečivo a další potraviny bohaté na vitaminy a minerály, třeba drůbež, mléčné výrobky, ryby a luštěniny.

Když je vám 50 a víc

Hubnutí: Naše tělo potřebuje po přechodu menší tukové zásoby. Díky tuku ale vypadá žena mnohem mladší, redukuje totiž vrásky. Smiřte se se svým věkem a nemučte se dietami. Výhodou je, že od 60 let výše se metabolismus už příliš nemění. Proto, jakmile si navykneme na určitý režim, vydrží nám štíhlá postava napořád.

Co dělat: Rozhodně si nejdřív zajděte k lékaři. Pak zařaďte pohyb, který podporuje kardiovaskulární systém a je šetrný ke kloubům – třeba jízdu na kole či rotopedu, nordic walking, procházky apod.

Jak jíst: Vyváženě! Navíc se vyhněte jednoduchým cukrům a myslete na to, aby byl váš jídelníček zdravý .

Mohlo by vás taky zajímat:

Za tloustnutí může váš partner! Víme proč

Manželstvím k větším velikostem

Partneři laškují v kuchyni

První situací, kdy se může váha pohnout směrem nahoru, ale i dolů, je navázání nového vztahu. Přibírání hrozí především těm, kteří kvůli novému protějšku změní svůj životní styl, zpohodlní a začnou víc jíst. Takový model je ještě častější při uzavření manželství.

 

Lidé mohou nabýt mylného dojmu, že už se nemusí snažit vypadat dobře, protože partnera mají jistého. Ženy víc doma vaří, manželé tráví společně večery před televizí, pokud možno s něčím dobrým k jídlu, a hmotnost obou z páru roste.

 

Co se stane, když přestanete pít dietní limonády?

Všichni vědí, že limonády škodí postavě, protože jsou plné cukru. A tak mnozí místo nich pijí light verze v domnění, že jsou zdravější. Omyl. Možná tolik nepůsobí na váhu, alespoň přímo, ale umělá sladidla jsou pro lidské tělo daleko škodlivější, než obyčejný bílý cukr. Pojďte si přečíst, co všechno aspartam a další podobné látky v těle napáchají za škody.

Zmizí migrény

Zmizí migrény

Trpíte migrénami? Možná za to může sladidlo aspartam. To je schopné měnit chemické látky v mozku a nervové signály, což vede k bolestem hlavy, úzkostem a nespavosti. Studie z roku 2013 zjistila, že krysy, které pily dietní limonády, měly poškozené buňky a nervová zakončení v malém mozečku, tedy v části mozku zodpovědné za motorické dovednosti.

 

Pokud stále dietní limonády pijete, měli byste se zamyslet, co se právě děje ve vašem těle.

 

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, stres, jídelníček, jak zhubnout, menopauza, chůze
Reklama