Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Nejlepší potraviny s anti-age účinkem: Co jíst ve 30, 40 nebo 50?

Věk nezastavíme, ale díky některým potravinám můžeme stárnutí kůže alespoň zpomalit. Co je dobré jíst, když je vám 30, 40 nebo 50 let, aby vaše pleť byla v nejlepší kondici?
Vydáno: 12.12.2018
Nejlepší potraviny s anti-age účinkem
Autor: iStock Nejlepší potraviny s anti-age účinkem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pokožka je největším orgánem našeho těla, a protože všichni stárneme, je také právě na kůži nejvíce vidět, kolik nám je. Můžeme si pomoci botoxem nebo krémy, ale jde přece o celou pokožku, nejen o obličej. Zkusme na to jít trochu jinak – zevnitř.

Když stárneme, počet buněk obsahujících pigmenty klesá, což způsobuje tenčí a bledší pokožku. Začnou se také objevovat tmavé skvrny, vrásky, rozšířené póry a záhyby, o které zrovna nestojíme. Věk nezastavíme a nemá cenu se příliš trápit, ale vypadat hezky a svěže můžete i díky dobře zvolenému jídlu.

Antioxidanty a živiny v potravinách mohou pomoci pokožce vypadat nejlépe, jak to ve vašich 30, 40 nebo 50 jde! Podívejte se, jaké potraviny doporučují dermatologové svým klientům, aby si jimi naplnili ledničky.

Když je vám 30

Když máte Kristova léta, je to ještě pohoda, ale nesmíte usínat na vavřínech! Právě kolem 30 let se začínají objevovat první známky stárnutí, obvykle v podobě „mračících” vrásek. To je doba, kdy byste se měli soustředit na ochranu před poškozením volnými radikály, slunečním zářením, znečištěním nebo vysokým stresem. Které potraviny budou pro vás nejlepší?

Vitamin C

Je vám asi jasné, že doba burgerů, čínských polévek a litrů alkoholických koktejlů už není pro vaši kůži to pravé. Aby byla pevná a zářivá, potřebujete pěknou denní dávku ovoce a zeleniny s vysokým obsahem vitaminu C. Ten je nezbytný pro syntézu kolagenu a studie ukazují, že pacienti, kteří mají vyšší obsah vitaminu C, mají méně vrásek.

Začněte se pravidelně krmit citrusovými plody, brokolicí, borůvkami, rajčaty, červenou paprikou a kiwi. To jsou nejlepší „céčkaři”.

Taková rajčata mají kromě zmíněného vitaminu i vysoký obsah lykopenu, což je silný antioxidant, který může chránit pokožku před spálením a škodlivými volnými radikály.

Zelené listy

Do jídelníčku také zařaďte listovou zeleninu, jako je špenát nebo kapusta, které obsahují vitaminy E a A nebo retinol, důležité látky pro obnovu buněk. Jsou také vynikajícími zdroji betakarotenu, antioxidantu, který poskytuje ochranu před UV zářením.

Tučné ryby

Skvělou volbou budou tučné a olejnaté ryby! Losos, makrela, sardinky nebo pstruh jsou plné omega-3 mastných kyselin a jsou skvělé pro udržení vláčné pleti.

Sója

Pokud vám vyhovuje sója, nevzdávejte se jí, bude vám ku prospěchu. Obsahuje isoflavony, což jsou antioxidanty, u kterých se ukázalo, že zlepšují produkci kolagenu, snižují tvorbu vrásek a chrání pokožku před poškozením od sluníčka.

Čaj, víno a čokoláda

Dejte se i na zelený čaj, tmavou čokoládu a povolená je i sklenka červeného vína plná antioxidantů.

Když je vám 40

Když dosáhnete svých 40 let, začíná skutečná bitva s gravitací. Ve 40 letech začínáte ztrácet kolagen a vidíte první známky ztráty hutnosti pleti. Vrásky jsou zřetelnější, prohlubuje se nosoretní rýha a rysy začínají vadnout. Začínáte bojovat všemi prostředky, ale jen krémy nestačí. Musíte správně jíst! To, co jíte, může totiž docela významně zpomalit rozpad kolagenu.

Železo

Zaměřte se na potraviny s vysokým obsahem železa. Když máte nízkou hladinu železa, může to ovlivnit i růst a kvalitu vlasů. Potraviny s vysokým obsahem železa zahrnují červené maso, škeble, krevety, černé fazole, čočku, špenát a dýňová semena.

Vláknina

Vaším spojencem budou také potraviny s vysokým obsahem vlákniny! Dejte si ovoce, zeleninu a zrníčka včetně chia semínek, čočky, ovsa. Zobejte maliny, mlsejte hrušky a objevte kouzlo artyčoků, které jsou dobrým zdrojem vlákniny.

Když je vám 50

Jakmile ženy dosáhnou svých 50 let, ztráta objemu se stává velkým problémem. Po menopauze už ztrácíte jedno procento kolagenu ročně. Budete potřebovat právě kolagen a obecně spoustu vlhkosti.

Zdravé tuky

Jezte proto dobré tuky a nebojte se jich. Všude tam, kde vládnou omega-3 mastné kyseliny, je vaší kůži dobře. Naleznete je v hojné míře v lososu, mletém lněném semínku a vlašských ořeších.

Právě ořechy, jako jsou „vlašáky” a mandle, mají také aminokyselinu L-arginin, která podporuje syntézu proteinů, což je dobré pro zdravé vlasy, kůži a nehty.

Jezte často avokádo, které je tučné i plné vitaminů, dejte si co nejčastěji olivový olej!

Probiotika

Nezapomínejte také na probiotika v podobě kysaných dobrot nebo jogurtů, a to nejen v době nemoci. Čím vyladěnější bude vaše střevní mikroflóra, tím lépe budete vypadat.

Betakaroten

Jezte všechno, co obsahuje betakaroten, ať už jsou to sladké brambory, mrkev, nebo rajčata.

-ku-

Článek je zařazen v: stárnutí, pleť, omlazení, vrásky, potraviny
Reklama