Martin Hofmann promluvil o velké rodině: Střídavka je vtipný i dojemný film
Střídavka - trailer
Na začátku srpna do českých kin vstoupí komedie režiséra Petra Nikolaeva plná rodinných a partnerských zmatků. O filmu Střídavka promluvil Martin Hofmann, který vytvořil jednu z hlavních rolí.
Komedie režiséra Petra Nikolaeva zobrazila svět dospělých a dětí, přičemž si všichni musí zvyknout, že jejich vztahy ovlivňuje střídavá péče. Jak ji se ctí přežít? O natáčení snímku pro web Prima Ženy promluvil Martin Hofmann.
Co rozhodlo o tom, že jste roli přijal?
Scénář byl umně napsaný. Bylo to svižné, chytré, ironické, ten humor nebyl zlý. Bylo jen otázkou, jestli bude přijat jistý posun, který jsem tam cítil, a to byla vlastně alfa omega toho, jestli do toho půjdu, nebo ne. Schůzka se scenáristkou Lucií Konečnou i režisérem Petrem Nikolaevem pak dopadla dobře. Bylo to vstřícné a slušné a měl jsem pocit, že jsou nakonec všichni s tím posunem spokojeni. Roli jsem přijal, protože jsem si myslel, že se budeme umět na place dohodnout, důvěřoval jsem bohatým zkušenostem Petra jako režiséra, který mi nadto imponoval svojí slušností a inteligencí. A těšil jsem se na kolegy – ti v mém rozhodování také hráli dost podstatnou roli.
Jak byste film Střídavka charakterizoval?
Film Střídavka by měl být zábavný, břitký, chytrý v dialozích, občas dojemný. Na lehkých nohách. Vůbec by pak neměl být blbý. Doufám, že takový bude. Věřím, že ze střižny vyleze komedie, za kterou se nikdo nebudeme muset ani omlouvat, ani stydět.
Takže natáčení s Petrem Nikolaevem jste si užíval, že?
Během natáčení jsem si Petra Nikolaeva oblíbil. Je jasné, že je velice zkušený a schopný. Ale dojem na mne prostě udělalo jeho chování k lidem. Bylo mi s ním dobře a řekl mi jednu docela skvělou větu o tom, kdo komu kryje pr*el. Myslím, že je to režisér, který má docela srovnaného sebe i tu práci. Natáčení bylo poměrně svižné. Museli jsme valit. To může být někdy dokonce ku prospěchu věci, ale často to filmu škodí. Nicméně přijali jsme pravidla hry a snažili se obstát. Někdy jsem cítil, že bychom víc času potřebovali. Rád budu vzpomínat na každého jednoho ze štábu, tahle skvadra byla moc „fajna“.
Můžete stručně popsat svou postavu?
Je to postava trenéra ženského sedmičkového ragby, který má čím dál tím víc dětí, ale především ho tankuje ten sport – to bylo docela nadějné zadání. On má zřejmě pocit, že se to v té rodině udělá samo. Nemyslí to zle, má dobré srdce, ale dost ho vystihuje věta, když matce svého dítěte, kterou si asi zapomněl vzít, řekne, že jí to dítě teda pohlídá. Je prostě milej! Takže shodu nemáme prakticky žádnou. Já jsem určitě milej o něco míň. Zas na druhou stranu asi vím, co mám dělat, když nedokážu dítěti srazit teplotu...
Jak vy to máte v životě s plánováním?
Myslím, že rozplánovat život a vztahy obecně nelze a že podobné snažení může působit dost směšně. Nicméně organizace těch praktických věcí je docela nutná, protože eliminuje zmatek, po kterém následuje zoufalá a často špatná improvizace. Organizace může být velmi úlevná, funkční a časově úsporná. Tedy jestli nevíte, co od rána do večera dělat pro větší slávu boží, zasloužíte samozřejmě bičem a nutno vám zakusit moje centrální plánování! Dělám si legraci. (výrazně se směje) Možná...
Ve filmu Střídavka se diváci mohou těšit na první hereckou ligu. Martin Hofmann, Jitka Čvančarová, Anna Polívková, Jiří Vyorálek a Kristina Svarinská v hlavních rolích představují ve filmu bývalé nebo současné partnery. Musí se společně postarat o všechny děti, které spolu coby minulé nebo nové páry mají, a také o ztřeštěnou babičku jedné z postav v podání Evy Holubové. Dalším z úkolů pro všechny je pak najít nového chlapa postavě Anny Polívkové, která během partnerského střídání zůstala na ocet.
Film natočil zkušený a vážený režisér Petr Nikolaev. Za sebou má velké a výpravné hity jako Lidice nebo Příběh kmotra, proslavil se ale i populární a nesmrtelnou komedií Báječná léta pod psa. V ní se střídají ryze zábavné momenty se situacemi ze života – a podobně bohatá bude i Střídavka. „Střídavka je komedie, ale chtěli bychom ve filmu obsáhnout různé emoce, neměla by to být jen legrace za každou cenu. Ve své náladě by se film měl podobat třeba Báječným létům pod psa,“ plánuje Petr Nikolaev.