Prima kondice s inSPORTline

15. ledna 2024 08:57

Komerční sdělení

Prima kondice s inSPORTline: 4. trénink a doporučení na vhodnou stravu před a po cvičení

Prima kondice s inSPORTline, 4. trénink

Vítáme vás u série domácích tréninků s inSPORTline a zkušenými odborníky. S trenérem Josefem a nutriční terapeutkou Sandrou si dáte do těla a Sandra také poradí, co si dát k jídlu před a po cvičení, abyste tělu dodali všechny potřebné živiny.

Co vás dnes čeká? Kondiční trenér Josef Toman a nutriční terapeutka Sandra Figalová vás provedou intervalovým tréninkem, který si můžete upravit dle svých možností.

Budete potřebovat:

Tip: Veškeré cvičební pomůcky seženete na inSPORTline.cz

4. trénink

Jak už jste s námi zvyklí, začneme zahřátím. Následovat bude 7 hlavních cviků, které můžete zopakovat v několika sériích. Každý cvik zabere jednu minutu – Josef a Sandra budou cvičit vždy 30 vteřin, dalších 30 vteřin bude čas k odpočinku. Vy si můžete trénink upravit podle svých možností, například cvičit 20 vteřin a 40 vteřin odpočívat, nebo naopak 40 či 50 vteřin cvičit a zbývající čas do minuty si dát pauzu.

Rozcvička:

  1. Jumping Jacks / skákací panák
  2. Dynamické dřepy

To vše si dáme dvakrát.

Hlavní trénink:

  1. Sumo dřepy s medicinbalem
  2. Poskoky na místě s rotací v bocích
  3. Angličáky bez dřepů a bez výskoků
  4. Rozpažky na ramena s expanderem vsedě
  5. Kardiochůze s činkami v rukách
  6. Plank na boku s činkou
  7. Tlaky na ramena vsedě

A nakonec přijde lehké protažení.

Co jíst před a po cvičení

„Před a po tréninku bychom ideálně měli zařazovat jídla, která jsou bohatá na komplexní sacharidy a bílkoviny, ale ne příliš na tuky. Ty se mohou před fyzickou zátěží hůře trávit a po tréninku naopak zpomalit regeneraci,“ poradila nám nutriční terapeutka Sandra Figalová a dodala: „Také není potřeba to před tréninkem přehánět se zeleninou či luštěninami, které jsou bohatým zdrojem vlákniny, která může opět tělo a trávení před sportem spíše zatížit.“

Kdy sáhnout po oblíbeném proteiňáku

Co se týká proteinových drinků, ty Sandra doporučuje v případě, že během dne nedokážete přijmout dostatek bílkovin z běžné stravy. „Proteinové nápoje má smysl pít jedině, pokud máte opravdu zvýšenou potřebu bílkovin a nelze to již pokrýt ve stravě. Takové to automatické popíjení proteiňáku po jakémkoliv tréninku jenom proto, že vám to podsunou ve fitku, smysl většinou nemá. Navíc tělo nejdříve potřebuje po náročnějším tréninku doplnit také sacharidy, takže suplementace samotných bílkovin může vyjít vniveč a tělo si protein umí přetvořit právě na sacharidy. Důležitý je tedy dostetčný příjem bílkovin během celého dne, před i po tréninku.“

Potraviny s vysokým obsahem bílkovin: maso, ryby, vejce, mléčné výrobky, luštěniny a další.

Sdílejte článek
Štítky výživa hubnutí cvičení trénink Komerční sdělení inSPORTline zdravý životní styl Prima kondice s inSPORTline

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 15. 4. 2024

Vaše kreativita je na vrcholu, Berani, tak toho využijte. Tento den je ideální pro malování nebo psaní. I když svůj talent považujete za hluboko pod úrovní amatérského, možná budete překvapeni tím, co jste schopni vytvořit. Ignorujte svého přísného vnitřního redaktora a pracujte pro čisté potěšení z tvorby. Výsledky vás potěší.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.