Štvou vás lidi, kteří si ve frontě u pokladny chtějí povídat? V Nizozemsku to vyřešili
Nakupování může být kvůli upovídaným lidem zdlouhavé Zdroj: Profimedia.cz
Někteří lidé jsou osamocení a nemají ve svém okolí kamarády či blízké, se kterými by si mohli popovídat. Často tak využívají jakékoliv příležitosti k alespoň krátkému hovoru, třeba i o počasí. Často se tak stává v obchodech, kde interakce zákazníka s pokladní ale zdržuje další zákazníky, kteří mohou spěchat. Jeden řetězec v Nizozemsku se rozhodl na tento problém vyzrát a oběma skupinám vyjít vstříc.
Nepochybně už jste alespoň jednou v životě stáli ve frontě déle, než jste chtěli, protože zákazník u pokladny nechtěl jen zaplatit a odejít, ale toužil si i trochu popovídat ať už s pokladní, tak třeba s dalším v řadě. Přesně pro tyto osamocené lidi se rozhodl řetězec Jumbo v Nizozemsku vybudovat speciální pokladny.
Pomalá pokladna je hitem
První pomalá pokladna určená lidem, kteří nikam nespěchají a chtěli by si v obchodě i trochu popovídat, byla otevřena v roce 2019. Majitelé řetězce tento krok učinili v naději, že tak uleví osamělým lidem. Byla to také zkouška toho, jak velký zájem o tyto pokladny bude. Ohlas byl natolik skvělý, že řetězec je v roce 2021 slíbil otevřít na dalších 200 pobočkách.
„Spousta lidí, obzvláště těch starších, se často cítí osaměle. Jako rodinný podnik a řetězec supermarketů jsme srdcem společnosti, proto chceme hrát roli ve snižování míry osamělosti. To děláme různými způsoby, včetně našich pomalých pokladen, a jsme rádi, že mnoho našich pokladních za ně s radostí usedne,“ řekla marketingová ředitelka Colette Cloosterman-van Eerd, jak ji cituje magazín Unilad.
Nadšení zaměstnanci
Pokladní se ve svých profesích často setkávají s lidmi, kteří téměř ani nepozdraví, nenavážou s nimi oční kontakt a v podstatě jen zaplatí a odejdou. Pozice pokladní na pomalé pokladně je perfektní pro ty, které se chtějí se zákazníky i trochu zasmát. „Mají skutečný zájem si s těmi lidmi popovídat. Jde o malé, ale cenné gesto,“ dodala Cloosterman-van Eerd.
Nové pokladny pomohou jak zákazníkům, kteří si chtějí povídat, tak těm, kteří o to zájem nemají a naopak doufají, že se z prodejny dostanou co nejdříve ven a budou moct odcestovat do práce či domů. Zatím se ale pro jejich zavedení bohužel rozhodl opravdu jen nizozemský řetězec.
Pozor! Je tu nový trik, jak ze seniorů vylákat peníze: