Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Rodina

Home office: Jak při práci doma nenakynout a nezlenivět?

Jestliže můžeme udělat z vlastního bytu trvalou kancelář, má to nepochybně své výhody, například to, že se vyhneme rannímu shonu a dopravním zácpám, ale také nevýhody, ať už to je lednička-pokušitelka, nebo omezení sociálních kontaktů.
Vydáno: 23.10.2015
Jak zůstat doma ve formě?
Jak zůstat doma ve formě? Autor: ilustrační foto/thinkstockphotos.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Stačí však deset malých změn v každodenní rutině, abychom omezili negativní efekty a dokázali dobře spojit práci doma se zdravým životním stylem.

Pokud pracujeme doma, je téměř nemožné odolat pokušení dát si ve chvílích stresu něco dobrého na zub. Proto je dobré "vyčistit" ledničku od nezdravých pochutin a dopřát si raději čerstvé či sušené ovoce a zeleninu, které si můžeme pokrájet a přikusovat. Zpočátku se může zdát taková změna obtížná, ale brzy si zvyknete a váš organismus vám za ni poděkuje.

Když odstraníme z dohledu všechny mastné a vysoce kalorické pochutiny, následuje druhý krok, a sice hodně pít. Podle výsledků výzkumu prezentovaného na konferenci American Chemical Society snižuje vypití osmi sklenic vody denně chuť dát si něco dobrého mimo hlavní jídlo.

Abyste zvýšili svou výkonnost, nesedejte si k počítači v pyžamu. Studie publikovaná vědeckou databází ScienceDirect ukázala, že když se lidé, kteří pracují doma, obléknou tak, jako by šli do úřadu, dokážou se lépe soustředit.

Všechny, kdo pracují doma, napadá, že si pospí až do oběda a pak se sporadicky pustí do práce. To však organismu ztěžuje možnost přizpůsobení se normální pracovní rutině. Lépe je tedy naprogramovat si den a pracovat vždy ve stejných hodinách.

Důležité je dělat přestávky, ať už se projdete po bytě nebo půjdete vyvenčit psa. Přestávka každou hodinu zvyšuje výkon mozku a kreativní myšlení. Do práce se pustíte s obnovenou pozorností. Deset minut pobytu na čerstvém vzduchu umožní organismu posílit zásoby vitamínu D důležitého pro imunitní systém a zdravé kosti.

Domácí prostředí umožňuje mezi prací cvičit, protáhnout si páteř, čtvrthodinku věnovat józe nebo se před jídlem trochu proběhnout. Jestliže se jednou nebo dvakrát týdně oblečete do sportovního dresu, pomůže vám to zůstat aktivními po celý den.

Vytvořte si oddělený pracovní prostor. Nemusí to být celá místnost, stačí psací stůl, ale je důležité, aby byl oddělen od prostoru určeného pro odpočinek a relaxaci. Přispívá to k rovnováze mezi prací a zdravým životním stylem.

Ačkoli se zpočátku zdá být úžasné, že můžete pracovat doma, později se můžete cítit jako ve vězení. Abyste nepocítili ke svému pracovnímu koutku nenávist, najděte si alternativní řešení, ať už jde o kavárnu s wi-fi, veřejnou knihovnu nebo městský park.

Práci vsedě vystřídejte prací ve stoje. Pracovní pult je alternativou tradičních psacích stolů. Nikoli náhodou ho používali Ernest Hemingway, Charles Dickens a Leonardo Da Vinci, když vytvářeli některá ze svých nejlepších děl. Výzkum americké Mayo Clinic v Rochesteru ukázal, že takto pracující osoby jsou méně náchylné k obezitě, rakovině a cukrovce druhého typu.

Tyto pracovní pulty jsou sice drahé, ale je to investice do zdraví. A nejen to. Studie profesora Avnera Ben-Nera z Minnesotské univerzity ukázala, že takový pult doplněný běžeckým pásem zvyšuje i produktivitu práce.

Zdroj: ČTK

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama