Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Chcete, aby vaše tělo fungovalo? Projezte se k hormonální rovnováze!

Hormony jsou na rozdíl od nervů vcelku pomalé. Pro své působení potřebují čas a správné podmínky, a to je právě to, v čem jim my sami svým nesprávným životním stylem házíme klacky pod nohy. Jaké potraviny byste měli jíst, aby se opět dostaly do rovnováhy?
Vydáno: 27.02.2018
Projezte se k hormonální rovnováze
Autor: iStock Projezte se k hormonální rovnováze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Hormony jsou dle definice sloučeniny sloužící organismu jako chemické přenašeče. Produkují je žlázy s vnitřní sekrecí nebo specializované tkáně. Mají buď bílkovinnou chemickou povahu, nebo se jedná o látky odvozené od cholesterolu. Ať tak či onak, bez nich by v našich tělech nefungovalo nic tak, jak by mělo.

 

Jaké živiny či potraviny byste měli jíst, aby se vaše hormony dostaly do rovnováhy?

Sacharidy 

Poskytují našemu organismu potřebnou energii pro fungování. Pokud jich máme v jídelníčku obecně málo a tělo jede „na rezervy“, je logické, že ani hormony nepracují tak, jak mají. Při negativní energetické bilanci se začne postupem času vyplavovat hormon ghrelin, produkovaný v žaludku, který se bude neustále dožadovat jídla a vy budete mít permanentní pocit hladu. V opačném případě, kdy je energie (často právě ze sacharidů a tuků) nadbytek, dochází ke zmnožení tukové tkáně, obezitě a leptinové rezistenci čili neschopnosti mozku zachytit pocit nasycení. Dalším významným hormonem, který je extrémně ovládaný příjmem jednoduchých sacharidů, je inzulín.

Vsaďte proto na adekvátní příjem komplexních sacharidů v podobě zeleniny, luštěnin, celozrnných obilovin, pseudoobilovin a vlákniny.

Tuky

Už ten fakt, že je spousta hormonů v podstatě odvozených od cholesterolu, by měl napovědět, že tuky nejsou nepřátelé. Aby hormony fungovaly správně, a to především ty ženské, je nezbytné určité procento podkožního tuku i příjem správných tuků v jídelníčku. Pravidelně si proto dopřávejte avokádo, lososa, celá vejce, máslo, ořechy i semena. Ale pozor, nadbytek tělesného tuku u mužů i žen produkci pohlavních hormonů dost komplikuje!

Bílkoviny 

Proteiny jsou velmi výhodnou makroživinou vzhledem k udržení stabilní hmotnosti, hubnutí i budování svalové hmoty a dalších tělesných tkání, tedy i hormonů. Ujistěte se, že konzumujete aspoň 1,5 gramů proteinů na kilo vaší hmotnosti, pokud nejste fyzicky aktivní. V opačném případě se nebojte až 2,5 gramů na kilo váhy. Například takový růstový hormon by bez bílkovin neměl z čeho nechat naše těla růst.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new1 Foto:

Cviky nejsou moc náročné, ale velmi efektivní

Hormonální jóga: Efektivní způsob, jak pomoci tělu, aby správně fungovalo

Jednou nahoře, jednou dole...

5 hormonů, které s námi ženami každý měsíc pěkně cvičí


Článek je zařazen v: sacharidy, tuky, bílkoviny, hormony, proteiny, hormonální rovnováha
Reklama