Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

TOP 9 největších zabijáků našeho zdraví

Pokud chcete žít kvalitní život, neorientujte se jen na fyzické zdraví, na to, co jíte a zda se dostatečně hýbete. Důležité je i duševní zdraví a také vztahy, které máme se svým okolím a hlavně sami se sebou.
Vydáno: 29.05.2018
TOP 9 největších zabijáků našeho zdraví
Autor: iStock TOP 9 největších zabijáků našeho zdraví
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Podle definice Světové zdravotnické organizace (WHO) je zdraví tzv. bio-psycho-sociální jednota. Tato jednota nám umožňuje žít kvalitní život plný pohybu, zábavy, práce, péče o rodinu, trávení času s přáteli, ale také trávení času o samotě, ve vší spokojenosti a klidu.

Zdraví tedy není jenom o našem těle, ačkoliv to tak mnohdy může vypadat. Když je nemocné tělo, dostaneme diagnózu a začneme zobat léky, v lepším případě změníme životní styl, budeme jíst zdravě a budeme se hodně hýbat. Onemocnění duše, tedy psychologické potíže, zase tak dobře uchopitelné nejsou a narušené pole vztahů už vůbec ne.

Pokud chcete žít kvalitní život, neorientujte se jen na fyzické zdraví, ale také na vztahy a na sebe samotné. Zde je TOP 9 největších zabijáků našeho zdraví:

1. Extrémní jídelníček

Sami dobře tušíte, jaké potraviny jsou pro vás zdravé (prospívají konkrétně vašemu tělu), a které jsou naopak nezdravé. Fobie ze sacharidů nebo tuků či naopak nadměrné holdování hamburgerům, koblihám, sušenkám a uzeninám zdravé formy stravování určitě nejsou. Dodržujte pravidlo 80/20 a budete v pohodě – z 80 % dodržujte čistý jídelníček a těch 20 % si nechte na občasné úlety ve stravování. Jezte pravidelně a nepřejídejte se.

2. Extrémní (ne)pohybová aktivita

Neustálé sezení za počítačem následované válením se na pohovce naše těla nesou velice nelibě. To, že se vám hýbat nechce, neznamená, že to nepotřebujete. Naopak škodí také přehnaná fyzická zátěž, motivovaná jen pálením kalorií či přírůstky svalové hmoty. V jídle i pohybu hledejte rovnováhu.

3. Neschopnost odpočívat

Na masérském lehátku myslíte na zítřejší pracovní povinnosti a během procházky v lese přemýšlíte o neumytém nádobí a nezaplacených účtech. Odpočinku se zdánlivě věnujete, ale hlava se ne a ne vypnout. Naučte se vypínat hlavu a zjistíte, že odpočívat jde i při luxování.

4. Samota

Sociální izolace je pro lidský druh nepřirozená a zhoubná. Vyhledávejte vztahy s lidmi, které vám dělají dobře, choďte do společnosti, udržujte přátelství, pečujte o vztahy v rodině.

5. Chybějící čas pro sebe

Nejdůležitější vztah, který máme, je vztah se sebou samotným. Přehnaná tendence obětovat se pro druhé obvykle vede ke smutku a depresivním myšlenkám. Buďte trochu sobečtí a věnujte se sami sobě. Jedině když budete dobře pečovat o sebe, můžete být užiteční i pro ostatní.

6. Perfekcionismus

Touha mít vše dokonalé. Dělat všechno dokonale. Být dokonalý. Pokud přesně tohle chcete, škodíte sami sobě. Dokonalost neexistuje, takže touha jí dosáhnout přirozeně vede k pocitům frustrace a selhání.

7. Výčitky svědomí

To, co bylo, už nezměníte. Ze svých chyb se můžete poučit, ale ani sebevětší míra viny a výčitky svědomí vaše přešlapy nenapraví. Jednoduše řečeno, vyčítání si čehokoliv obvykle není účinnou prevencí před dalšími chybami.

8. Úzkostné myšlenky

Co když se stane něco zlého? Co když? Co bude až…? Vytvářením katastrofických scénářů katastrofě nezabráníte. Dosáhnete jedině rozvoje úzkostných či úzkostně-depresivních symptomů. Učte se žít tady a teď. Nic jiného než přítomnost totiž nemáme. Nadměrným přemítáním o minulosti nebo o budoucnosti se okrádáme o přítomný okamžik, který se už nevrátí.

9. Srovnávání se s druhými 

Nevšímejte si toho, kdo má na své zahrádce trávu zelenější, starejte se o tu svoji. Smiřte se s tím, že nejste ten nejchytřejší, nejkrásnější, nejvtipnější ani nejbohatší člověk na světě a udělejte všechno pro to, abyste jediným měřítkem byli pro sebe vy sami.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:

Zdravý jídelníček: 5 věcí, které perfektně víte, ale přesto stále nehubnete

Snad v žádné jiné oblasti života se lidé nepotýkají s tak obrovským rozdílem mezi věděním a konáním, jako je tomu u hubnutí a zdravého životního stylu. Téměř každý, kdo chce shodit pár kilogramů nebo žít zdravěji, si během života přečetl spoustu informací o tom, co jíst, kdy jíst, s kým, v jakém množství a v jakou denní dobu.

Časopisy i internet přímo praskají ve švech z informací o tom, co dělat a co nedělat, nicméně pouze teoretické znalosti ještě nikdy nikoho pneumatiky kolem pasu nezbavily. Je třeba podle nich jednat.

Zjistěte, jak šedou teorii proměnit ve štíhlou praxi:

Víte, že si můžete dát něco k jídlu i po 17. hodině večer

Zdravý jídelníček jídlo po 17. hodině

Ale už nevíte, co si můžete dát před spaním. Pokud vám pozdě večer kručí v břiše, dejte si klidně okurky - nakládačky nebo salátovou okurku. Dobrá jsou i rajčátka, pár koleček šunky, několik lžiček bílého jogurtu nebo trochu teplého mléka se skořicí. Navečeřet se můžete dosyta i v devět večer, jen volte kombinaci bílkovin a zeleniny – třeba si na pánev hoďte čtyři bílky s jedním žloutkem, omeletu ozdobte šunkou a k tomu si připravte zeleninový salát bez tučné zálivky.

 

 

7 jídel, díky kterým uděláte pro své zdraví maximum

Kdo se chce dožít vysokého věku, měl by přemýšlet o tom, co jí. Pestrá a zdravá strava je jedním z předpokladů pro dlouhověkost. Abyste ale nemuseli ohledně stravy pořád přemýšlet a nestávalo se vám, že dostanete hlad a budete se muset spokojit s kupovanou plněnou bagetou, naučte se připravovat si malá jídla dopředu. Přinášíme vám tipy na malá jídla, která jsou rychlá a jednoduchá, a můžete si je dát jako svačinku nebo z nich bleskově vyrobit snídani, oběd či večeři.

Quinoa neboli merlík čilský

Quinoa neboli Merlík čilský

Možná, že slyšíte tato slova poprvé. Merlík čilský je bezlepková obilovina původem z Jižní Ameriky. Jedná se o „superpotravinu“ s vysokým obsahem bílkovin. Dokonce jich má víc než rýže či kukuřice. Tuto rostlinu, konkrétně její semínka, konzumovali lidé již před pěti tisíci lety. Má silné antioxidační účinky, snižuje vysoký krevní tlak, působí v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, osteoporózy či rakoviny tlustého střeva. Byly prokázány i její příznivé účinky na náš nervový systém.

 

Přípravu zvládnete snad i ve spánku. Stačí vložit dva šálky quinoy hrnce, zalít čtyřmi šálky vody (tedy vždy v poměru 1 díl merlíku a 2 díly vody) a přivést k varu. Poté snižte teplotu a nechte zvolna vařit 7–10 minut. Uvařenou quinou nechte vychladnout a skladujte v lednici. Tento „základ“ můžete kombinovat během celého týdne například s mandlovým mlékem, ovocem a sekanými vlašskými ořechy (snídaně) nebo přidat k salátu či masu jako alternativu kuskusu a rýže, případně jím můžete zahušťovat polévky, třeba vývar. Víceméně ale záleží na vašich chutích – fantazii se meze nekladou.

 

9 nejpopulárnějších diet současnosti

9 nejpopulárnějších diet současnosti: Fungují, ale nehodí se pro každého

Článek je zařazen v: vztahy, jídelníček, odpočinek, pohyb, perfekcionismus, úzkost, psychika, zabijáci zdraví, fyzické zdraví, psychické zdraví, výčitky svědomí, zdraví
Reklama