4 tipy, jak se dostat do formy. Toto je naprostý základ, na kterém můžete stavět

Svátky jsou za námi a s počátkem nového roku přichází také nová motivace a touha něco se sebou dělat. Není divu, že po spoustě vánočního cukroví a alkoholu se většina z nás necítí ve své kůži. Vyzkoušejte proto následující tipy a získejte postavu snů.

Vánoční svátky jsou zatěžkávací zkouška pro zdravý životní styl. Málokdo odolá všemu tomu sladkému, bramborovému salátu k obědu, večeři, snad i k snídani či řízečkům ke svačině. Není to sice nejzdravější jídlo, ale přece jen je to jednou do roka, a tak si můžeme trochu dopřát. Nyní je ale na čase dát tělu opět režim. Jak tedy nejlépe začít, abyste co nejdříve dosáhli vytoužených výsledků? Následující tipy vám pomohou ve vaší cestě za vysněnou postavou. Navíc se jedná o komplexní doporučení, která vám poslouží i v dalších aspektech vašeho života. Změňte své přemýšlení a způsob, jakým pracujete.

Začněte motivací a plánem

Pro začátek je nejepší stanovení jasných cílů. Jak chcete vypadat, co chcete změnit a do kdy. K tomu si vezměte papír a tužku a všechno si sepište. To vám pomůže přestat prokrastinovat a být naopak produktivní. Výsledné myšlenky si pak klidně vystavte na lednici nebo místo, kolem kterého chodíte každý den. Pomalu si pak odškrtávejte splněné úkoly.

Netlačte na sebe a začnete pozvolna

Není nic horšího, než když od sebe hned zpočátku budete chtít zázraky. Nikdy nejde jet z nuly na sto. Je dokázané, že takový přístup vás od cílů spíše odradí a většinou se na vše už během pár dní vykašlete. Nejdůležitější je tedy konzistentnost, a k té se dopracujete pomalými krůčky. Během svátků jste si odvykli cokoliv dělat, a tak musíte začínat pomalu. Dejte si například 15minutové cvičení denně a postupně navyšujte dobu.

Zaměřte se na své tělo zevnitř

Zdravá strava je základní stavební kámen. Kvalitním a vyváženým jídlem můžeme preventivně posilovat zdraví. Pokud do svého jídelníčku zařadíte zeleninu, ovoce a co nejméně průmyslově zpracovaných potravin, vaše tělo vám poděkuje. Strava má vliv nejen na kondici a zdraví, ale také na mysl. Může ovlivňovat to, jak se cítíme, dokonce zhoršovat naši náladu. Jak tedy nejlépe jíst? Stravujte se pravidelně, zařaďte lehká jídla a pravidelně pijte vodu. Zkuste si například uvařit odlehčené menu na celý týden.

Hýbejte se

Bez pohybu se vám prostě zhubnout nikdy nepodaří. A když ano, nebude to dlouhodobě ideální cestou. Když začnete cvičit, snažte se u toho nedělat deset dalších věcí a plně se soustřeďte na jednotlivé cviky a jejich provedení. Ideálně zkuste během týdne kombinovat více různých sportů. Například běh, posilovnu, kolo, plavání či jógu. Tohle je 5 sportovních aktivit, kterými spálíte maximum kalorií. Cvičit můžete i u sebe doma, stačí si najít na internetu videa, která vás budou bavit. Pokud vás nezaujalo nic z výše uvedeného, zkuste pravidelné procházky. I obyčejná chůze je pro naše zdraví velice prospěšná. Nezapomínejte také na to, že ve dvou se to lépe táhne, najděte si proto sparing partnera a motivujte se navzájem!

Zdroj: autorský text

Sdílejte článek
Štítky hubnutí cvičení jak zhubnout motivace rady a tipy zpět do formy domácí cvičení životní styl posilovna