Barvy obalů potravin: Jaký má neperlivá voda a jaký hořká čokoláda? Otestujte se v kvízu
Celý život saháte v regálech českých obchodů po neperlivé vodě balené v modrém obalu, pak vyrazíte do zahraničí a automaticky koupíte taky modrou – jenže ta má bublinky. Jaké barvy jsou u nás pro dané druhy potravin zažité? Vyzkoušejte své znalosti v kvízu.
Výrobci chtějí obalem potraviny v první řadě upoutat naši pozornost. Produktům v obalech určitých barev mohou být přiřazovány charakteristiky, které souvisí právě s použitou barvou. Nejrychleji naše oči zachytí žlutou barvu, proto je tak často používána ve spojení s akcemi a slevami. Potravinářským výrobkům obecně svědčí odstíny červené a oranžové, které by měly podporovat vnímání chuti a vůně. Potraviny zabalené v modrých obalech zase bývají spotřebiteli považovány za zdravější a bezpečnější než ty v obalech jiných barev.
Výsledky průzkumu OKI Printing Solutions ukázaly, že 76 % dotázaných považuje výrobky v modrých obalech za zdravější. Podle názoru odborníků z oboru psychologie by tuto barvu měli využívat výrobci například v marketingu nízkotučných výrobků. Spotřebitel podle nich právě díky této barvě uvěří, že má výrobek méně tuku než ostatní značky. Modré obaly také podporují zdání lepší hygieny, čerstvosti a bezpečnosti.
Přečtěte si také: Co na vás prozradí oblíbená barva? I to, jaká jste v posteli
Přestože to není zákonem nijak specifikováno, na podobných základech vzniklo nepsané rozdělení barev obalů potravin podle jejich typu, na které jsme v obchodech zvyklí. Například obal perlivé vody má jinou barvu než obal vody neperlivé, mléčná čokoláda bude v jiné barvě než hořká a podobně. Výrobci ovšem mohou své produkty zabalit do obalů takových barev, které uznají za vhodné oni sami, proto se může stát, že v zahraničí s jistotou sáhnete po vodě v modrém dostanete typ, který by byl u nás v Česku balený spíše v červeném.
Podívejte se také na reportáž o cenách potravin. V létě by měly klesnout: