Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

8 nepříjemných změn, které se na vašem těle projeví po čtyřicítce

Kolem nepříjemných projevů spojených s procesem stárnutí existuje mnoho zbytečného studu. Bohužel čekají každou ženu, plno z nich ale o tom raději nemluví a mlčky trpí. Poradíme vám, jak se můžete s nepříjemnostmi, které věk přináší, s grácií vypořádat.
Vydáno: 14.08.2018, Anna Kopečková
8 nepříjemných změn, které se na vašem těle projeví po čtyřicítce
8 nepříjemných změn, které se na vašem těle projeví po čtyřicítce Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

1. Často zapomínáte

Jestliže v poslední době zapomínáte více než obvykle nebo častěji hledáte věci, nepleťte si tento stav s demencí v raném věku. Jedna drobná studie potvrzuje, že zapomínání k menopauze patří. Tomu může napomáhat i vaše rychlé životní tempo. Nedělejte si proto starosti, když se u vás tento negativní trend projeví. S největší pravděpodobností to neznamená, že se u vás začal projevovat Alzheimer.

Jak to napravit: Pokud vás to uklidní, navštivte svého lékaře. Existuje mnoho testů, díky nimž může zjistit, zda se jedná o něco atypického, o něco vážného. Také se můžete pokusit trochu zvolnit tempo. Odpočinek dokáže zázraky.

2. Močový měchýř způsobuje prosakování moči

Těhotenství, porod a menopauza mohou u žen přispět ke ztrátě kontroly nad močovým měchýřem. Pocit chodit často na toaletu, příležitostný únik moči během kašlání, kýchání anebo smíchu postihuje přibližně 40 % žen starších 40 let.

Jak to napravit: Mohou s tím pomoci speciální cviky zpevňující a zpružňující svaly pánevního dna, především Kegelovy cviky nebo jóga.

3. Začínají vám vypadávat vlasy

Množství vlasů není v průběhu života vždycky stejné. Odvíjí se od životních událostí. Objemnější a zdravější hříva je typická pro těhotenství, stejně tak jako vypadávání vlasových folikul pro období po narození dítěte nebo při dlouhodobém stresu. Kvůli hormonálním změnám může dojít ke ztrátě vlasů i při menopauze.

Jak to napravit: Existuje řada produktů pro oslabené a poničené vlasy, které přidávají na objemu a zároveň je vyživují. Pokud vám padají ve velkém množství, raději navštivte dermatologa. Ten vám může předepsat lék, jenž stimuluje růst vlasů.

4. Mohou vám růst chloupky na obličeji

Jak ženy stárnou, dochází v jejich organismu k poklesu hladiny estrogenu a nárůstu mužského hormonu testosteronu. To může vést k růstu chloupků na obličeji, bradě, kloubech a prstech. Někdy si myslíte, že vypadáte skvěle, ale když uvidíte obraz svého obličeje např. ve zpětném zrcátku, připadá vám, jako by byl váš obličej jeden velký chlup.

Jak to napravit: Vytrhávejte si chloupky na obličeji na přirozeném světle, kde vidíte opravdu veškeré nedostatky a nadbytečné chloupky. V kabelkách si noste raději pinzetu. Jiným řešením může být bělení chloupků, odstranění voskem, laserem, elektrolýza nebo třeba můžete od lékaře získat na předpis mastičku, která vám s tímto problémem pomůže.

5. Šedivé vlasy se objevují doslova všude

Většina z nás uznává, že šedé vlasy jsou součástí stárnutí, ale musí se objevit opravdu všude? Zřejmě ano. Za šedé vlasy, nebo spíše chloupky, se budeme obzvlášť stydět, pokud si zrovna začínáme s novým partnerem. Bohužel to kolem padesátky není ojedinělé. Zhruba polovina lidí nad 50 let je single. Mnoho z nich se bojí před partnerem svléci, protože šedivé chloupky na atraktivitě a mladistvém vzhledu, o nějž se snažíme, zrovna nepřidají.

Jak to napravit: Pokud máte šedivých chloupků jenom pár, můžete použít pinzetu. Tím ale riskujete, že jednomu vytrženému „šedivákovi“ přijde dalších deset na funus. Jinou alternativou je brazilská depilace voskem, která vás zbaví naprosto všech chloupků. Možná vás ještě napadne použít barvu. V tom případě ale nepoužívejte výrobky na obarvení vlasů, protože mohou obsahovat chemikálie, které by vás mohly nepříjemně podráždit. Pak by vaše ohanbí vypadalo hůře než předtím.

6. Můžete zažívat návaly horka, a to po celou dekádu

Během menopauzy zažívá až 80 % žen návaly horka. Výzkum naznačuje, že některé ženy mohou s tímto nepříjemným jevem bojovat dokonce 7–11 let! Není to úplně zábavné, když máte zrovna pracovní schůzku a poleje vás vlna horka. Tváře zrudnou a všechno se pořádně orosí. Je poměrně náročné zamaskovat, že se potíte jako blázen.

Jak to napravit: Proberte to se svým gynekologem, který vám může navrhnout hormonální substituční terapii. Tím se ovšem zvyšuje riziko tvorby krevních sraženin, infarktů, mrtvice a rakoviny prsu. Pomoci mohou i některé léky, jež nejsou na bázi hormonů, např. nějaká antidepresiva. Trpíte-li spíše mírnějšími nebo středně intenzivními návaly horka, zkuste nosit lehké oděvy v několika vrstvách a preferujte vzdušné přírodní materiály. Další možností jsou funkční oděvy, které vám pomohou udržet vás v suchu a v chladu.

7. Sex se může stát nepohodlným

Ve středním věku může docházet k poklesu sexuálního apetitu a ztrátě lubrikace. Příčinou je klesající hladina ženského hormonu estrogenu. Právě nedostatečná vlhkost bývá nejčastějším viníkem, proč se ženy nechtějí milovat.

Jak to napravit: Existuje několik způsobů, jak bojovat proti bolestivému sexu neboli dyspareunii. Někdy může pomoci pouhý vaginální zvlhčovač nebo lubrikant. Skvělou volbou je také organický kokosový olej. Jestliže to nestačí, požádejte vašeho lékaře o hormonální vaginální kroužek. Nově schváleným lékem na dyspareunii, jediným ve formě tabletky, je Osphena. Napodobuje účinky estrogenu, ale jejím vedlejším efektem může být vznik krevní sraženiny. Základem vašeho sexuálního života je ovšem komunikace s partnerem. Vysvětlete mu, že potřebujete trochu zvolnit a o něco delší předehru, aby se co nejvíce prokrvila a lubrikovala vagina. Jemu to rozhodně taky neuškodí.

8. Zmizí vaše sexuální nadšení

Sexuální hrátky ve středním věku už bohužel nejsou tak časté jako dřív. A to není na vině jenom bolest způsobená především nedostatečnou lubrikací. Silným faktorem je také stres, který způsobuje nízký zájem o sex. Útlum sexuální aktivity může být způsoben také užíváním antidepresiv.

Jak to napravit: Ověřte si u lékaře, že není oslabení vaší sexuality způsobeo něčím jiným, než je menopauza, např. nesprávnou funkcí štítné žlázy nebo nějakým srdečním onemocněním. Jakmile se to vyloučí, zkuste si to v ložnici zpestřit. Můžete začít třeba s vibrátorem. Pravidelná stimulace vám může pomoci zvýšit vlhkost vaginy. Masturbace dokáže skvěle okořenit váš sexuální život, zlepšit náladu a zároveň i ulevit od stresu.

-šp-

Mohlo by vás taky zajímat:

 

Pro ženy s povoleným pánevním dnem může být problémem třeba skákání

Cvičte pánevní dno. Zlepší vám to náladu i sexuální život

Ochlupení v podpaží - Ano, nebo ne?

Chlupy v podpaží - ANO nebo NE? Prý pomáhají uvolnit sexuální feromony!

Článek je zařazen v: padání vlasů, stárnutí, menopauza, chuť na sex, masturbace, inkontinence, bolest při sexu, pánevní dno, Alzheimer, vaginální suchost, šedivění
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama