zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

Probiotika v létě: proč je jíst a která jsou nejlepší?

Přírodních probiotik je mnoho, stačí si vybrat
Autor: istock.com Přírodních probiotik je mnoho, stačí si vybrat
cernanm , Vydáno: 25.06.2017
Sílu probiotik máme spojenou hlavně s chladným obdobím roku, kdy nám pomáhají bojovat s virózami a nachlazením. Na probiotické kultury, které posílí střevní mikroflóru, bychom ale neměli zapomínat ani v létě! S čím nám pomohu a která jsou nejlepší?

reklama

Zatímco v zimě nás sužují rýma a kašel, léto si pro náš organismus chystá jiné zatěžkávací zkoušky. V horkém období, kdy si rádi dopřejeme zmrzlinu nebo rychlé pouliční pochoutky si můžeme zadělat na potíže s průjmem. Riziko stoupá ještě více, když se vydáváme do přímořských destinací, kde si kromě koupání a nákupů radostně užíváme i místní kulinářské zážitky. Naše břicho ale často nechápe, s čím se to musí poprat. I složení vody bývá jiné, natož pak nálož škeblí k večeři.

Zmírnit rizika pomohou právě probiotika, která představují přirozenou formu obrany před patogenními organismy. Jejich užívání ocení také ženy trpící na záněty močových cest a dalšími ženskými obtížemi, které jsou spojené s létem a koupáním. Každý gynekolog vám je vřele doporučí.

Podtrženo sečteno, probiotika vám pomohou k letní pohodě bez větší úhony. A která jsou ta nejúčinnější?

Jogurt

Ten nechybí skoro v žádné lednici po celý rok. Vybírat můžete z pestré škály, ale stejně raději čtěte štítky. Ne každý škrobem a cukrem vytuněný kelímek je to pravé ořechové. Když si ale dáte kvalitní jogurt s čerstvým ovocem, budete mu blahořečit.

Miso

Miso pasta je japonská fermentovaná pasta, která si označení “superpotravina” opravdu zaslouží. Japonci jedí miso polévku každý den a jejich pověstná dlouhověkost a železné zdraví jsou i její zásluha. Miso pasta je potravinou, která má snad nejvýraznější probiotické účinky ze všech. Polévka je velmi jednoduchá: stačí zelenina povařená ve vodě, trochu mořských řas, tofu a lžíce miso pasty. Pozor, miso se nesmí vařit, aby nepřišla o své cenné účinky!

Kefír

Kdo si rád přihne kefíru, má vyhráno. Kefír je, podobně jako jogurt, bohatý na laktobacily a Bifidus bakterie. Navíc se vaše tělo může těšit na nálož antioxidantů. Pokud vám nechutná samotný, zkuste ho promixovat s trochou medu a jahodami.

Kombucha je nápoj, který sežete i sušený a jen ho zalejete horkou vodou Foto: Kombucha je nápoj, který sežete i sušený a jen ho zalejete horkou vodou, Foto: istock.com

Kombucha

Kombucha je fermentovaný čajový nápoj, který vám může a nemusí chutnat. Ale probiotické účinky mu nikdo neupře. V každém případě se kombucha nedoporučuje těm z nás, které svádí bitvy s kvasinkami Candida.

Kysané zelí

Možná máte kyselé zelí spojené s kachnou, zelňačkou a dalšími zimními dobrotami, ale nevynechávejte ho ani v létě! Je plné vitamínů a navíc má skvělé probiotické účinky na střevní mikroflóru. Kachnu pro tentokrát vynechte a udělejte si lehký zelný salát se zakysanou smetanou nebo ho vychlazené můžete jen tak zobat z misky.

Řasy

Spirulina nebo chorella, to jsou mikrořasy, které vaší mikroflóře rozhodně pomohou. Nečekejte z nich svačinu nebo oběd, spíš si je pořiďte v prášku nebo tabletách, které můžete denně užívat podobně jako jiné doplňky stravy.

Mohlo byvás dále zajímat:

Dokonce i melounová semínka!

Superpotraviny pro rok 2017: Znáte je všechny?

Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde

Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde

10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den

10 faktů o banánech – možná je začnete jíst každý den

autor. KU

reklama

Související témata: zdraví , léto , jogurt , infekce , zelí , probiotika , kombucha , kvasinky , miso pasta

reklama

Přečtěte si také

reklama