Prima kondice s inSPORTline

15. ledna 2024 09:00

Komerční sdělení

Prima kondice s inSPORTline: 1. trénink a tipy od nutriční terapeutky

Prima kondice s inSPORTline, 1. trénink

Vítáme vás u série domácích tréninků s inSPORTline a zkušenými odborníky. Josef a Týna vás provedou cvičebním plánem a nutriční terapeutka Sandra poradí, jak začít se změnou jídelníčku. Tak pojďme na to!

Co vás dnes čeká? Kondiční trenér Josef Toman a nutriční koučka Týna Skalická vás provedou intervalovým tréninkem, který si můžete upravit dle svých možností.

Budete potřebovat:

Tip: Veškeré cvičební pomůcky seženete na inSPORTline.cz

1. trénink

Začneme rozcvičkou. Po ní bude následovat 7 cviků, které můžete zopakovat v několika sériích, dle toho, jak se budete cítit. Každý cvik zabere jednu minutu – Josef a Týna budou cvičit vždy 30 vteřin, dalších 30 vteřin bude čas k odpočinku. Vy si můžete trénink upravit podle svých možností, například cvičit 20 vteřin a 40 vteřin odpočívat, nebo naopak 40 či 50 vteřin cvičit a zbývající čas do minuty si dát pauzu.

Rozcvička:

  1. Jumping Jacks / skákací panák s rozpažením
  2. Vysoká kolena s plácnutím

A to vše si dáme dvakrát.

Hlavní trénink:

  1. Rozpažky s činkami vsedě
  2. Kardiochůze s činkami
  3. Sklapovačky na šikmé břišní svalstvo
  4. Kladivový zdvih na biceps s expanderem
  5. Boxerský běh
  6. Plank / prkno
  7. Kroužení ramen s činkami

A nakonec přijde lehké protažení. Jdeme na to!

Začínáme se změnou jídelníčku

Cvičení je jen jednou z částí zdravého životního stylu, proto jsme pro vás s nutriční terapeutkou Sandrou připravili rady a tipy, jak upravit jídelníček. „Kroky k udržitelné změně mohou být pro každého jiné. Je potřeba si zanalyzovat aktuální návyky i jídelníček a snažit se cíl postupně rozdělit na jednotlivé body, které budeme postupně zlepšovat. Klidně se nebát oslovit odborníka, protože ten celý proces může urychlit a nasměrovat vás tou správnou cestou,“ radí Sandra Figalová.

„Pro někoho to může být to, že se začně soustředit na pravidelnost v jídelníčku, a někdo zase zařadí nejdříve více zeleniny a bílkovin. Vždy doporučuji rady a jídelníček personalizovat sobě samému, protože jen tak dosáhneme dlouhodobých výsledků. Obecné rady co si přečtete na internetu rozhodně nefungují na každého a mnohdy mohou více uškodit než pomoci,“ dodává.

5 zásad zdravého stravování podle Sandry Figalové

  1. Konzistence – Najít si režim, který nám vyhovuje a snažit se jím řídit. Méně se pak necháme ve stravě vykolejit nějakou nenadálou situací a umíme s ní lépe pracovat.
  2. Vyváženost – Jídelníček by měl obsahovat pestrou škálu potravin, díky čemuž budeme mít dostatečný přísun všech potřebných živin a zároveň nebudeme kumulovat v jídelníčku potenciálně škodlivé látky.
  3. Kvalita – Preferovat bychom měli nezpracované, čerstvé potraviny s vysokou výživovou hodnotou.
  4. Míra – Nic se nemá přehánět a to platí i u zdravého jídelníčku. Pokud si budeme neustále něco zakazovat, dříve či později selžeme.
  5. Nespoléhat jenom na stravu – Součástí zdravého životního stylu by měl být vždy dostatečný pohyb, spánek a regulace stresu.

Jak neztratit motivaci

„Motivace je pomíjivá. Věřte tomu, nebo ne, nikdy se nebudeme cítit sto procent času motivováni a je to naprosto normální. V takovém případě je pak důležité spolehnout se na naše návyky, které se budeme snažit dlouhodobě budovat a z jisté části i sílu vůle, na které můžeme rovněž pracovat,“ říká Sandra Figalová.

„Důležité je stanovit si reálné cíle a rozdělit si je na menší, snáze dosažitelné úkoly. Někdy pomáhá i najít si parťáka, který v tom bude s Vámi a budete se navzájem podporovat. Plánování a jistá míra konzistence také vždy pomůže,“ dodává.

A jaká je její rada pro případy oslav a zvláštních událostí, když se snažíme zhubnout a zároveň si chceme akce užít? „Nejít na takovou událost hladoví a pokud nejsou každý den, užít si je s chutí. Není potřeba to s ničím přehánět, zároveň jeden chlebíček či sklenička vína určitě vaši snahu nezmaří. Důležité je, co děláte po zbytek dní v celém roce.“

Sdílejte článek
Štítky výživa hubnutí cvičení trénink Komerční sdělení inSPORTline zdravý životní styl Prima kondice s inSPORTline

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 23. 4. 2024

Dnes je v pořádku plakat, Berani. Uvolnění je rozhodující pro přijetí. Pokud nemáte pocit strachu a omezení, může pro vás být těžké prožívat radost a expanzi. Spojte dobré se špatným a nechte tyto dvě síly, aby se ve vaší bytosti harmonicky usadily. Proveďte přípravy, které vám umožní vzlétnout do velkých výšin. Ujistěte se, že jste připraveni přijmout výzvy, které s růstem přicházejí.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.