reklama

6 nejhorších jídel na večer: Tloustne se po nich a špatně spí

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda pro alergiky 3 Foto:
Čokoláda

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

Horoskopy 2017

reklama

reklama