reklama

5 fází randění: Na co si v každé z nich dát pozor?

Jak to, že když jsme se seznámili, říkal mi, že mě miluje, byli jsme spolu každý den, a najednou mi ani nezavolá? Proč očekává, že za ni budu všechno platit? Chodíme spolu přes měsíc a teď jsem zjistil, že ještě neodešla ze seznamek. Jsme spolu rok, ale o svatbě nechce ani slyšet. Nějak se nám ze vztahu vytratila vášeň. Co se stalo?

Čeho se vyvarovat... Foto:

Jednu věc máme všichni společnou - toužíme po lásce. Po opravdové, bezpodmínečné lásce, která je stálá a nezmizí časem nebo když jeden z nás potká někoho „zajímavějšího“. Jak ale najít spřízněnou duši, člověka, se kterým lze souznít na všech úrovních – mentální, emocionální, fyzické i duševní? Toho, kdo nás přitahuje, s kým si máme vždycky co říct, jehož hodnoty jsou v souladu s našimi. Autor knížek o vztazích, John Gray, popisuje v knize "Mars a Venuše na rande" pět fází navazování intimního vztahu: přitažlivost, nejistota, exkluzivita, intimita a závazek. Podle něj najdeme toho správného partnera tak, že s ní nebo s ním úspěšně projdeme všemi fázemi „randění“.

5 fází randění - Obrázek 6 Foto:
Zdroj: ilustrační foto/thinkstockphotos.com
1. Přitažlivost

V začátku vztahu ji budujeme pomocí rituálů, kterými se žena nechává dobývat. Muž požádá o telefonní číslo, přinese květiny, zaplatí večeři, otvírá dveře, pomáhá do kabátu… Žena tato romantická gesta přijímá a oceňuje a to bez pocitu, že se tím pádem stává mužovou dlužnicí a musí mu jeho snahu nějak kompenzovat. Samotné přijetí a ocenění toho, co muž nabízí, je totiž pro muže dostatečným darem a pomáhá vytvářet zdravou dynamiku. Patří sem i konverzace, ve které se zdravě střídá sdělování informací s nasloucháním a zájmem o druhého. A také přirozená chemie. Ta může být jak zdravá, tak nezdravá. Počáteční chemie založená na nezdravých základech časem vyprchá nebo dá vzniknout vztahům vedoucím ke vzájemné závislosti, ne lásce. Zdravý vztah funguje na principu "potřebuji tě, protože tě miluji" a ne "miluji tě, protože tě potřebuji."

Horoskopy 2017

reklama

reklama