reklama

7 potravin, jimž je v  supermarketu lepší se velkým obloukem vyhnout

7 potravin, jimž je v supermarketu lepší se velkým obloukem vyhnout Foto:
7 potravin, jimž je v supermarketu lepší se velkým obloukem vyhnout
Foto: istock.com

Nakupujete v supermarketu? To je samozřejmě v pořádku, ale jsou věci, které byste si do košíku rozhodně dávat neměli – a hned vám také řekneme proč.

Obal prodává, říkají marketéři. A mají pravdu. V pěkném obalu prodáte, co si zamanete. Jen si vybavte, kolikrát jste v obchodě vzali z regálu něco, co se na vás lákavě usmívalo přitažlivým balením. Častokrát jsou to věci našemu zdraví vyloženě škodlivé.

Balený hlávkový salát

Tohle upozornění je přímo od bakteriologů, kteří varují, že snad nejnebezpečnějším produktem nabízeným v prodejnách je už předem pokrájený balený hlávkový salát. I když obal hlásá, že poživatina je připravena a určena bezprostředně ke konzumaci, je velmi pravděpodobné, že jsou na ní bakterie vyvolávající střevní potíže a onemocnění. Na salátové listy se tyto bakterie dostávají z půdy, a protože salát neprochází tepelnou úpravou, nelze je zničit. Jakoukoli kupovanou zeleninu, ať je sebevíc doporučována jako připravená k přímé konzumaci, je třeba důkladně umýt pod proudem tekoucí vody.

7 potravin, jimž je v supermarketu lepší se velkým obloukem vyhnout salám Foto:

Salám

V říjnu 2015 Světová zdravotnická organizace prohlásila, že podezření, že uzeniny jsou karcinogenní, se potvrdilo. Průmyslově zpracované maso podle tohoto prohlášení prokazatelně způsobuje rakovinu tlustého střeva. Pouhých 50 gramů slaniny denně zvyšuje riziko jejího vzniku až o 18 procent. Obložte si raději chleba nebo bagetu kuřecím nebo krutím masem a zeleninou nebo nahraďte maso sýrem.

Zelený ledový čaj

Není to tak dávno, co testy zaměřené na ledové zelené čaje prokázaly, že v tom nejlepším případě jde u devětadevadesáti procent z nich o kyselinu citronovou s vodou a cukrem, kterého navíc rozhodně není málo. Tedy o jakousi přeslazenou limonádu. Pokud skutečně stojíte o osvěžující studený zelený čaj, můžete si ho připravit sami. Nasypte kvalitní zelený čaj do láhve, zalijte studenou vodou a hodinu počkejte. Výsledek vás velmi příjemně překvapí.

PŘEČTĚTE SI: POTRAVINY, KTERÉ ZHORŠUJÍ BOLEST HLAVY

Potraviny s údajně ovocnou náplní

Croissanty nebo koláče s jahodovou náplní a sladké jogurty vypadají velmi přitažlivě. Uvnitř však je ovocná náplň, vyhovující především výrobci a prodejci. Díky konzervantům, aromatům, modifikovanému škrobu jako zahušťovadlu a dalším chemickým dobrotám se nevsakuje do těsta, je termostabilní a nekazí se. Ovšem najít v ní jahody je poněkud obtížné. V popisu se dopátráte „jahodové dřeně“. Copak to asi je? A kolik skutečných jahod to obsahuje? Kolik je nahrazeno jablky a arónií? Lépe nad tím nepřemýšlet a dát si do bílého jogurtu nebo ranních vloček hrst čerstvého ovoce.

Chléb

Chleba z průmyslové produkce, který vidíme v supermarketech, se vyrábí z patřičně upravované mouky. Přidávají se do ní bělicí přípravky (benzoylperoxid, což je látka používaná například k výrobě prostředků proti akné nebo při produkci filmových výbuchů), dále přípravky urychlující přípravu těsta, enzymy, fermentační prostředky a nutriční přísady.

Zajděte na farmářských trh nebo do nejbližší malé pekárny. Tam ještě prodávají chleba, který má chuť chleba.

Pečivo ze supermarketu není to pravé Foto: Pečivo ze supermarketu není to pravé. Foto: istock.com

Majonéza

V kvalitní majonéze je 78,9 procent tuku – řepkového oleje. Pokud ji konzumujete jednou za rok ve vánočním bramborovém salátu, nejspíš se nic nestane. Rozhodně se však vyhýbejte těm výrobkům, které používají konzervanty a barviva, nebo tak zvaně odlehčeným, které snížený tuk nahrazují vražednou dávkou cukru. Jestliže trpíte zvýšenou náklonností k této pochutině, připravujte si ji raději doma.

Mletá koření

Mletá koření a kořenicí směsi je velmi snadné ošidit daleko lacinějšími složkami, například solí. Není to zase tak dávno, co jsme se o tom mohli přesvědčit u grilovacích koření, kde výrobci za neuvěřitelné ceny prodávali často mnohem více než polovinu soli z celkového deklarovaného obsahu. Jak je to s kořením jednodruhovým můžeme jen hádat. Nahnat váhu jde třeba i podobnou, avšak levnější surovinou, jako v případě skořice a cassie. Hledejte tedy obaly, které spolehlivě dokládají původ i složení. Vyhýbejte se glutamátu sodnému, oblíbenému zvýrazňovači chuti. Údajně je neškodný, ale zvyknete si na něj snadněji, než byste předpokládali. Výrobky bez něho vám záhy budou připadat chuťově fádní.

Přečtětě si také další články věnované potravinám:

Článek

Potravin bohatých na vápník je hodně, ale zdaleka ne u všech ho dokáže naše tělo využít Foto:

Vápník: Jaké zdroje jsou pro nás opravdu nejpřínosnější?

Kalcium je minerální prvek, který má pro organismus zásadní význam. Je především klíčovým prvkem pro stavbu páteře a pro udržení dobrého stavu kostí po celý život. Odkud...

Článek

Když budete jíst hodně zeleniny a ovoce, neuděláte chybu Foto:

Nadopujte se antioxidanty! Kde jich najdete nejvíc?

Pojem „antioxidanty“ je velice módní. Pokud se někde nacházejí, vytváří to dojem, že je daný produkt zdravý, prospěšný pro naše tělo, pleť, vlasy a nakonec i psychiku.

Článek

Záleží nejen na tom, co cvičíte, ale i jak na jídlo reaguje vaše tělo Foto:

Co jíst před a po cvičení? Záleží na tom, co cvičíte!

Není cvičení jako cvičení, a proto ani jídelníček před a po různých druzích pohybových aktivit nemůže být tentýž.

zdroj: prokondici.cz

Horoskopy 2017

reklama

reklama