reklama

Sportování po zimě: Odborník radí začít zvolna

Nesnažte se hned uběhnout 10 kilometrů. Tělo si musí na pohyb nejdříve zvyknout Foto:
Nesnažte se hned uběhnout 10 kilometrů. Tělo si musí na pohyb nejdříve zvyknout
Foto: Thinkstock

Jestlli jste také v zimě tak trochu lenošili a chystáte se s příchodem jara dát si pěkně do těla a shodit nějaké to kilo, zbrzděte. Sportování je fajn, ale vaše tělo na něj musí být připravené.

Podle vedoucího centra sportovní a preventivní medicíny Radima Šlachty je lepší začít zvolna, například plaváním, které je přínosné i pro regeneraci organismu.

Obézní lidé by podle Šlachty měli konzultovat s lékařem, jaký typ pohybu je pro ně vhodný. "Zejména pro lidi s obezitou vyššího stupně, kteří nemají sportovní návyky, mohou být některé sportovní aktivity nebezpečné. Například při běhu jsou přetěžovány a nadměrně opotřebovávány klouby. Jednostranná zátěž pohybového aparátu v kombinaci s nadváhou může vést až k únavové zlomenině," řekl.

 

Sportem k invaliditě

Ze statistik České průmyslové zdravotní pojišťovny podle mluvčí Elenky Mazurové vyplývá, že nejrizikovější sporty z hlediska únavových zlomenin jsou běh, tenis, squash, gymnastika a basketbal. Naopak vhodnou aktivitou, která nepřetěžuje pohybový aparát, je plavání, které v rámci svých preventivních programů zdravotní pojišťovny podporují.

"Kondiční plavání má několik benefitů. Z odborného hlediska vidím zásadní přínos zejména v rehabilitační a regenerační oblasti. Kondiční plavci ocení především nárůst svalové hmoty a zvýšení celkové kondice," uvedl Šlachta.

 

Jak zhubnout v bazénu

Pokud má plavání skutečně pomoci ke ztrátě nadbytečných kil, je podle něj nutno zvolit správnou intenzitu a plavecký styl. Kondici si člověk nezvýší, když pohyb omezí na pár temp. "Pokud chcete plaváním zhubnout, měli byste být schopni plavat ustáleným tempem alespoň 20 minut v kuse," řekl Šlachta. Stejně tak je podle něj důležité zvládnout styl. Do plavání se zapojuje především horní polovina těla, proto je vhodné kombinovat ho například s cyklistikou nebo in-line bruslením, dodal.

Článek

Prodlužte si léto v bazénu! Foto:

Jak hubnout díky plavání

Plavání vás osvěží, nabudí, protáhnete si a namasírujete svaly – a ještě navíc shodíte kila!

 

Zdroj: ČTK

Horoskopy 2017

reklama

reklama