Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Pravdy a mýty o posilování břicha

O posilování břišních svalů toho bylo napsáno už hodně. Jelikož je ale opakování matkou moudrosti, není vůbec na škodu připomenout hlavní zásady procvičování středu těla, a také vyvrátit některé s břichem spojené mýty.

Nelze hubnout tuk jen z břicha
Nelze hubnout tuk jen z břicha
Nelze hubnout tuk jen z břicha
Nelze hubnout tuk jen z břicha

Distribuce tukových zásob v lidském těle je dána geneticky. Při redukování hmotnosti se nemění počet tukových buněk, pouze jejich velikost. Lidé si často stěžují, že při hubnutí jim zeštíhlí ruce, nebo se zmenší prsa, ale břicho či hýždě si zarputile drží své oblé tvary. To je dáno tím, že v určitých tělesných partiích je tukových buněk méně a jinde bohužel více. Pokud patříte k těm, kterým se tuk usídlil v pase, nic nevzdávejte, snažte se naopak o to usilovněji.

Posilujte obden
posilujte obden
posilujte obden
Posilujte obden

Ačkoliv se ještě před časem doporučovalo procvičovat břišní svaly denně, se zdůvodněním, že jsou tvořeny mnoha svalovými vlákny, takže nedojde k jejich přetrénování, dnes je postoj jiný. Svaly břicha jsou „jen“ svaly, takže by pro ně měla platit stejná pravidla, jako pro ty ostatní. To znamená trénovat břicho pouze každý druhý den, aby mohla proběhnout dostatečná regenerace.

 

 

Věnujte se všem skupinám břišních svalů
Věnujte se všem skupinám břišních svalů
Věnujte se všem skupinám břišních svalů
Věnujte se všem skupinám břišních svalů

Vykreslený pekáč buchet na břiše je sice hezký, ale nezaměřujte se jen na přímé břišní svaly. Když cvičíte na břicho, věnujte se horní i dolní části přímého břišního svalstva, procvičte šikmé svaly a také nezapomeňte na svaly uložené hluboko v břiše. Jedině rovnoměrným rozvojem všech těchto skupin dosáhnete estetického a funkčního středu těla.

 

 

Dělejte kardio
dělejte kardio
dělejte kardio
Dělejte kardio

Posilováním posílíte a vytvarujete svaly, ale pokud se budou skrývat pod vrstvou tuku, budete je hledat marně. Abyste svoje bříško vyladili, běhejte, jezděte na kole, rychle choďte nebo cvičte intervalový trénink. Tukové zásoby z podkoží budou mizet rychleji.

 

 

Cvičte s relativně prázdným žaludkem
Cvičte s relativně prázdným žaludkem
Cvičte s relativně prázdným žaludkem
Cvičte s relativně prázdným žaludkem

Během posilování jakéhokoliv svalu je dobré tento sval procítit. Při tréninku břicha byste se měli na cvičení plně soustředit a vnímat, jak jednotlivé svalové skupiny pracují. To není úplně možné po vydatném obědě nebo syté svačině. Zkuste proto cvičit hned ráno, nebo si břicho nechte až na konec posilovací seance, kdy je žaludek prázdnější.

Břicho se dělá v kuchyni
břicho se dělá v kuchyni
břicho se dělá v kuchyni
Břicho se dělá v kuchyni

Říká se, že se cvičení na vzhledu břicha podílí ze 30%. Zbylých 70% je vyrobeno v kuchyni. Dobře sestavený jídelníček odkryje tukové polštářky z vypracovaných břišních svalů, a to neumí ani sebetvrdší silový trénink. Jezte komplexní cukry, netučné proteiny i zdravé tuky a prolévejte bříško čistou vodou.

Zpevňujte břicho a ulevíte zádům
Zpevňujte břicho a ulevíte zádům
Zpevňujte břicho a ulevíte zádům
Zpevňujte břicho a ulevíte zádům

Břicho je dobré posilovat nejen kvůli vzhledu, ale také pro zdravá záda. Pevné břišní svaly vytvoří základnu pro páteř, která pak nemá tendenci k prohýbání v bederní oblasti (tzv. lordóza). Páteř je propojený celek, takže když se zpevní oblast beder, automaticky se uleví celým zádům, až po problematickou páteř krční.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 3 Foto:

 


Reklama