reklama

Cvičení při vaření: Účinné cviky, které zvládnete i s vařečkou v ruce

Zkuste nenápadné cviky na ruce, stehna, zadek i břicho Foto:
Zkuste nenápadné cviky na ruce, stehna, zadek i břicho
Foto: iStock

Zatímco pro jednoho představuje připravování pokrmů nutné zlo, pro jiného může být koníčkem, relaxací a vítaným rozptýlením.

 

Tak či onak, vaření zabere dost času. Proč tedy nespojit příjemné s užitečným a nezacvičit si v době, kdy čekáme, než začne bublat omáčka nebo než se upeče maso?

 

Zkuste tyto jednoduché posilovací cviky, které zvládnete i s vařečkou v ruce! Vyvaříte si nejen ocenění strávníků, ale také pevnější tělo:

 

Libová lýtka

Při míchání těstovin nebo krájení zeleniny se s výdechem zvedněte na špičkách. Chvilku ve výponu vydržte a poté pomalu vracejte paty zpět na podlahu. Cvičte tak dlouho, dokud vás lýtka nebudou pálit.

Stehýnka k nakousnutí

Když vám upadne na zem pár drobků nebo budete potřebovat hrnec ze spodní zásuvky, dřepněte si a s rovnými zády opět vstaňte. Věčným ohýbáním přetěžujete bedra, zatímco díky nekonečnému počtu dřepů budete mít stehna i hýždě v kvalitě vysokoprocentní šunky!

Půlky jako dva kmínky

Při čekání u kuchyňské linky s výdechem stáhněte obě půlky hýždí k sobě, chvilku vydržte a s nádechem je povolte. Cvik opakujte opět do té doby, než ucítíte jemné pálení – ne koláče v troubě, ale vašich hýžďových svalů!

Tajná přísada

Po celou dobu vaření můžete cvičit tajně. Tak jako tajné přísady dodají jídlu specifickou chuť a šmrnc, tak i tento tajný cvik dodá vašemu tělu stabilitu, pevnost a funkčnost. Řeč je o posilování pánevního dna – s výdechem vtáhněte pánevní dno vzhůru (jako byste zadržovali močení), napočítejte do desíti a poté povolte. Cvik opakujte až do chvíle, než budete mít jídlo na talíři.

Břicho „bez droždí“

Bez droždí těsto nekyne a my nechceme mít břicho, které těsto připomíná. I u vaření můžete posilovat svaly břicha, a to tak, že se postavíte s rovnými zády čelem ke kuchyňské lince a položíte na ni dlaně, přibližně na šířku vašich ramen. S výdechem vší silou do linky zatlačíte, chvilku vydržíte a s nádechem povolíte. Cvik opakujte aspoň 20x – posílíte ramena, mezilopatkové svaly i břicho.

Kuchyňské vážení

Vaření a postávání u sporáku se skvěle hodí k posilování drobných svalů kolem kotníků, svalů chodidel, svalů v okolí kolen i hlubokých břišních svalů. Stačí, když budete vařit a u toho stát jen na jedné noze. Snažte se balancovat na celém chodidle nebo jen na špičce nohy. U tohoto cvičení se ani nezapotíte, ale vaše tělo několik takových kuchařských chvilek změní k nepoznání. Nohy nezapomeňte vystřídat!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:  

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Na vytvarování břišních svalů jen samotné posilování nestačí Foto:

Dokonalé břišáky: 6 zásad, jak je vytvarovat

Nestačí jen vědět, jaké svaly posilovat a jaké cviky dělat. Abyste se nedřeli nadarmo, je potřeba znát i pár dalších věcí.

Článek

I vy můžete mít takový. Stačí správně cvičit a rozumně jíst Foto:

Trénink hýždí aneb zadek jako dva kmínky

Chcete mít pevné, kulaté a přitažlivé pozadí? Poradíme vám cviky, které fungují a které můžete cvičit i doma.

Článek

Cviky pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho Foto:

Cviky, které pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

Seznamte se s cviky, které povzbuzují trávení a zároveň účinně zpevňují břicho. Takže budete nejen štíhlejší, ale i zdravější.

Článek

Dejte si cíl a držte se ho Foto:

Nepotřebujete trenéra! 8 tipů, jak si vytvořit vlastní tréninkový plán

Abyste mohli začít zdravěji jíst a pravidelně cvičit, nepotřebujete rady drahých výživových poradců ani trenérů. Vytvořte si vlastní tréninkový plán na míru a uvidíte, že...

 


Horoskopy 2017

reklama

reklama