reklama

10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou

10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou Foto:
10 užitečných tipů, jak zvládnout dlouhou cestu na dovolenou
Foto: iStock

Ať už míříte k moři, do hor nebo „jen“ na druhý konec republiky, čeká vás dlouhá cesta plná sezení a pochopitelně také nutnosti něco jíst i pít. Jak to udělat, abyste do cíle nedorazili totálně dehydrovaní, přejedení nesmysly, s oteklýma nohama a rozlámanými zády?

 

Stačí, když budete dodržovat těchto několik tipů, jak jíst, pít a protahovat se během náročné cesty:

1. Pijte vodu 

Zastavovat na benzínkách kvůli čůrání je jistě otravné, ale mnohem víc je otravná dehydratace, a to jak pro tělo, tak pro mozek. Pijte čistou, popřípadě minerální vodu bez cukru. Vyhýbejte se limonádám a přeslazeným džusům.

2. Omezte kofein

Kofein působí močopudně, takže pokud opravdu nechcete zastavovat při každé možné příležitosti, buďte rozumní s popíjením kávy, koly nebo energetických nápojů. Ty vás sice mohou stimulovat, ale pak hůř rozeznáte fyziologické známky únavy a řízení se stane mnohem nebezpečnějším.

3. Žvýkejte

Žvýkání podporuje pozornost a soustředění a také dokáže zahnat zbytečné chutě na sladké. Je možné, že vás dlouhá cesta bude nudit, ale to neznamená, že byste se měli bavit jedením sladkých a tučných pochutin.

4. Proteinové tyčinky

Pořiďte si proteinové tyčinky bez polevy, které vydrží i vyšší teploty a neroztečou se. Díky nim budete mít jistotu, že do svého těla dostanete aspoň nějaké bílkoviny. Tyčinky (i müsli či flapjacky) jsou na cestování ideální. Pokud možno si vyberte ty s nižším obsahem jednoduchého cukru.

5. Nakrájené ovoce a zelenina

Připravte si doma do krabičky nakrájená jablka, hrušky, mrkev, okurky a papriky. Takové neškodné zobání zažene hlad i chutě, a navíc je můžete jíst i při řízení. Minerální látky, vitaminy, vláknina a voda jsou příjemným bonusem.

6. Volte správně

Na benzínových pumpách a v motorestech si vybírejte chytře. Upřednostňujte libová masa, celozrnné bagety a zeleninové přílohy. Vyhýbejte se smaženým „klasikám“.

7. V koloně vystupte

Pokud uvíznete v nekonečné koloně, klidně si vystupte a protáhněte se. Určitě je to užitečnější než nervózní klení za volantem.

8. Pravidelný strečink

Při každé zastávce věnujte pár minut protažení nohou, zad a paží. Snažte se nesedat si nebo si sedněte pouze po dobu jedení. Vaše tělo uvítá pohyb víc než kdy jindy. Protahujte se klidně také kdykoliv za jízdy, jak jen to podmínky dovolí (krk, šíji, ramena, záda).

9. Dbejte na držení těla

Během jízdy myslete na držení těla. Snažte se nijak se nekroutit, neohýbat ramena ani nevysunovat bradu.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

Opravdu dovolená pomáhá proti bolestem hlavy?  Foto:

Proč často během dovolené onemocníme?

Nejspíš se těšíte na příjemný odpočinek, nicméně vaše tělo může na změnu rutiny zareagovat jak pozitivně, tak i negativně.

 

Článek

Člověk si potřebuje odpočinout nejen fyzicky, ale i duševně Foto:

7 důvodů, proč potřebujete víc než jen dovolenou. Dejte si mentální pauzu

Máte po dovolené a cítíte se pořád jako vyždímaný citron? Možná potřebujete víc než jen obyčejnou dovolenou. Vy potřebujete dát si pauzu pro duševní zdraví. A klidně jen...

Článek

Letadlo může být pro děti zábavné Foto:

Jak přežít cestování s dětmi: Letíme letadlem

Jak to udělat, aby i dlouhé cesty autem přežili děti i rodiče bez úhony.

Horoskopy 2018

reklama

reklama