zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Proti proudu času: 10 tipů, jak můžete zpomalit stárnutí

Proti proudu času: 10 tipů, jak můžete zpomalit stárnutí
Autor: iStock Proti proudu času: 10 tipů, jak můžete zpomalit stárnutí
Anna Kopečková , Vydáno: 28.08.2020
„Být stále mlád...“ Čas člověk sice zastavit nedokáže, ale proces stárnutí lze zpomalit díky správné životosprávě. Máme pro vás deset tipů, jak si udržet kondičku i mladistvý vzhled...

reklama

1. Nejen láska prochází žaludkem

Správné složení jídelníčku ovlivňuje nejen zdraví, ale i vzhled. Je všeobecně známo, že je záhodno omezit konzumaci bílého cukru, potravin s chemickými přidanými látkami, příliš tučná jídla, bílé pečivo, fast food... A naopak zařadit ovoce, zeleninu, omega 3-nenasycené mastné kyseliny (v rybách či lněném semínku) nebo kvalitní mléčné výrobky. Navíc existují i takzvané anti-aging potraviny, jež zpomalují proces stárnutí. Patří mezi ně například borůvky bohaté na antioxidanty, které přispívají k ochraně imunitního systému, stejně jako ořechy, jež zároveň prospívají mozku. Antioxidanty naleznete také v avokádu či tmavé čokoládě – ta by měla mít alespoň 70% obsah kakaa. Pozitivní účinky na organismus má také syrovátka, která obsahuje vápník, fosfor, draslík i celou řadu vitaminů, zejména skupiny B, ale také E, C i A. Působí prospěšně na trávicí trakt, má antimikrobiální a antivirové účinky, detoxikuje a je vhodná i při osteoporóze, kterou trpí řada žen po menopauze. 

TIP: Vyzkoušejte například syrovátku Gran Moravia s různými příchutěmi, například mango-maracuja, brusinka, aloe vera anebo letošní novinku růžový grep.

2. Voda, elixír mládí

Naše tělo je až ze dvou třetin tvořeno vodou, ovšem s přibývajícími roky se podíl vody v organismu snižuje. Je potřeba ji tělu dodávat v dostatečném množství, abyste zajistili jeho správné fungování. Zvláště v létě u seniorů při nedodržování pitného režimu může snadno dojít k dehydrataci. Vhodná je čistá voda (lze ji ochutit lístky máty, ovocem i zeleninou – osvěžující jsou například plátky okurky) anebo neslazené čaje.  

Tip: Aby vám v teplejších dnech vydržely tekutiny chladné, nebo naopak v chladnějším období teplé až 24 hodin, uchovávejte je v termoskách anebo termokonvicích či termohrnkách. Široký výběr najdete například na www.termoo.cz.

DODRŽUJETE PITNÝ REŽIM? 10 ZAJÍMAVOSTÍ, KTERÉ JSTE MOŽNÁ NEVĚDĚLI

3. Anti-age kosmetika

Dostatek tekutin zároveň zlepšuje pružnost pokožky a pomáhá v boji proti vráskám. Vy však v této bitvě můžete vytasit i další zbraně! Abyste zlepšili stav své pokožky, omezte kouření a pití alkoholu, chraňte se před UV zářením, hydratujte pokožku a dopřejte své pleti péči v podobě anti-age přípravků. Nezapomínejte rovněž na každodenní odličování a také celkovou regeneraci.

Tip: Vyzkoušejte například produkty Perfect Age od značky Phyris: zpevňující ochrannou péči očí a rtů Phyris EYE&LIP nebo elixír pro vypnutou, vyhlazenou a sametově hedvábnou pleť Phyris Line Filler. A už jste objevili novou značku zpřírodní kosmetiky Bioten? Výrobky této značky obsahují více než 80 % přírodních složek. Pro zralejší pleť jsou určené řady Hyaluronic 3D a Multi Collagen.

4. Obličejovou jógou proti vráskám

Velkým hitem, jemuž propadla i řada celebrit, se stala rovněž obličejová jóga, která zapojuje svaly obličeje, krku a dekoltu. Systém cviků má na pleť omlazující účinky a dopomáhá k její pružnosti. Stačí jí věnovat pravidelně pár minut denně. Cviky jsou jednoduché – například našpulte pusu, jako byste předváděli kapra, a vydržte takto půl minuty. Několikrát opakujte. Dále s hlavou vzhůru vyplázněte jazyk nebo pošlete vzdušný polibek... 

OBLIČEJOVÁ JÓGA: CVIKY, KTERÉ VÁM VYHLADÍ VRÁSKY ÚPLNĚ ZADARMO

Tip: Vedle obličejové jógy si dopřejte také každodenní jemnou masáž obličeje – můžete si ji provádět i sami. Prsty masírujte krouživými pohyby oblast mezi obočím, promněte místo kolem nosu a úst, promasírujte si spánky a čelo...

oblicejova_joga (2)
Autor: xx oblicejova_joga (2)

5. Stop vypadávání vlasů

Zejména pánskou část populace trápí postupné řídnutí porostu hlavy, ženy zase při snaze zakrýt šediny, které jsou způsobeny ztrátou melaninu, sahají často po barvách. Vlasy pak mohou být vysušené a poškozené. Vlivem stárnutí dochází ke zmenšování vlasové cibulky, tvoří se méně kožní maz, vlasy se ztenčují, jsou méně pružné, křehčí... S postupujícími léty je zkrátka zapotřebí věnovat své „koruně krásy“ více pozornosti než dříve. Poohlédněte se proto po kvalitních vlasových přípravcích, dbejte na hydrataci, vliv může mít také špatná strava, stres, některé léky, nemoci či hormonální změny.

Tip: Pokud vás trápí vypadávání vlasů, zkuste speciální přípravky Kaaral K05: například Sérum proti vypadávání vlasů nebo set séra a šamponu RevitaeTreatment, který podporuje zlepšení kvality, hustoty a růstu za pomoci stimulace kmenových buněk.

KADEŘNÍK ŽENÁM ZVÝRAZŇUJE ŠEDINY. VŠECHNY OMLÁDLY!

6. Ve zdravém těle zdravý duch

Pravidelný pohyb utužuje nejen fyzickou kondici, ale i tu psychickou! Pomáhá vyrovnávat se s depresemi i stresem, vyplavuje hormony štěstí endorfiny, podporuje činnost mozku, zlepšuje zásobování kyslíkem, udržuje správnou hladinu cukru i váhu... Vyberte si takový sport, který je pro vás vhodný (pokud máte pochybnosti, poraďte se s lékařem) a zároveň vás i bude bavit. A věnujte mu alespoň 30 minut denně.

Tip: I v pokročilém věku lze provozovat jógu, tai-chi, plavání nebo třeba nordic walking. Stále větší oblibu u seniorů si získává také golf nebo takzvaný walking fotbal, což je fotbal, při kterém se chodí, určený pro hráče nad 60 let. Vznikl v Anglii před deseti lety, ale rozšířil se i u nás. První mistrovství České republiky v tomto sportu proběhlo v roce 2018.

7. Klouby jako zamlada

Mnoho lidí se vyhýbá cvičení a pohybovým aktivitám kvůli bolavým kloubům. Mezi nejčastější onemocnění patří osteoartróza, která postihuje až 40 % šedesátníků, zejména žen. Mezi nejohroženější skupinu patří lidé s nadváhou, proto lékaři doporučují držet kila na uzdě, aby nedocházelo k přetížení kloubů. Příčinou může být i velká zátěž na zdravý kloub, anebo přiměřená zátěž na poškozený kloub, například po zranění, následkem vrozené poruchy metabolismu či dysplazie kyčle.

Tip: S bolavými klouby pomohou látky zvané chodroitin sulfát a glukosamin sulfát, které poskytují úlevu a podporují regeneraci, obnovu a ochranu chrupavky, čímž zmírňují potíže a zlepšují funkci kloubů. Prospěšnou látkou je také aescin, někdy označovaný jako escin. Jedná se o extrakt z jírovce maďalu (kaštanu koňského), který pomáhá proti otokům a zánětům.

BOLÍ VÁS KLOUBY? 6 RAD, JAK JE POHYBEM DÁT ZASE DO POŘÁDKU

8. Když kolagenu ubývá...

Jak roky přibývají, v těle přirozeně ubývá kolagen. Ten je často zmiňován v souvislosti s vráskami, ovšem krémy s kolagenem slibující zázračné vyhlazení pleti, nemohou fungovat, protože molekula kolagenu je natolik velká, že se z krému nedostane do vnitřní struktury kůže. Zůstává jen na povrchu a může maximálně chránit před zevními vlivy. Aby měl kolagen správné účinky, musí působit zevnitř. Kolagen navíc nesouvisí jen se stavem pokožky, ale především s pohybovým aparátem. Existuje proto řada různých kolagenových přípravků – ty je však zapotřebí rozdělovat na kloubní výživy (kolagenní peptidy) a dále na přípravky s kolagenem v přirozené podobě, které díky takzvanému „navození orální tolerance“ dokážou stimulovat imunitní systém a zabraňovat tak tělu, aby si ničilo vlastní kolagen.

Tip: Kolagen v přirozené podobě, a to jak typu I (ten je přítomný ve šlachách, vazech a kostech), tak i typu II (který se vyskytuje v kloubních chrupavkách), je obsažen v přípravku Cemio Kamzík. Navíc obsahuje také důležitý vitamin C, který podporuje správnou tvorbu kolagenu v organismu a má řadu dalších pozitivních vlivů na zdraví.

9. Mozkový jogging

Procvičování mozku je důležitou součástí prevence proti neurodegenerativním onemocněním, jako je Alzheimerova choroba. Výrazně přitom pomáhají mnemotechniky, díky nimž se aktivuje celá plocha mozku, dochází ke spolupráci hemisfér a zároveň se vytváří rezervní mozková kapacita. Právě budování rezervní mozkové kapacity se stalo důležitým faktorem, který dokáže posunout nástup demence a minimalizovat symptomy této nemoci.

Tip: Ve všech koutech České republiky lze navštěvovat kurzy trénování paměti pod vedením vyškolených trenérů.

HROZÍ VÁM V BUDOUCNU ALZHEIMER? ODHALÍ TO VELMI JEDNODUCHÝ TEST

10. Nesnesem se se stresem

Psychická pohoda se odráží na fyzickém zdraví i celkovém vzhledu. Naopak dlouhodobý stres má negativní dopad na imunitní systém, rozvoj onemocnění a urychluje proces stárnutí. Existují různé techniky a způsoby, jak se stresem pracovat – někomu pomáhá pohyb, jinému meditace, dechová cvičení, dalšímu pořízení domácího mazlíčka, výlet s přáteli, umělecká tvorba (například psaní deníku, malba, muzikoterapie), pobyt v přírodě...  Velice důležitý je také pravidelný, dostatečně dlouhý a kvalitní spánek.

Tip: Zklidňující účinky má rovněž řada bylinek, jako je meduňka, třezalka či mateřídouška. Lze si z nich uvařit čaj nebo vyrobit sirup, k dostání jsou také tinktury. Dopřát si můžete rovněž bylinkovou koupel, využít příznivé účinky aromaterapie anebo sušenou levanduli, která uklidňuje nervovou soustavu, naplnit do plátěného pytlíčku a zavěsit u postele.

reklama

Související témata: stárnutí , vrásky , jak omládout , jak zpomalit stárnutí , kolagen , anti age , bolest kloubů , padání vlasů , Alzheimer

reklama

Přečtěte si také

reklama