reklama

Rostou vám po cvičení moc svaly? Víme, co se s tím dá dělat

Ženy s velkými svaly nevypadají moc žensky Foto:
Ženy s velkými svaly nevypadají moc žensky
Foto: iStock

Muži i ženy se často trápí náročným silovým cvičením v posilovnách jen proto, aby jim narostla svalová hmota. Mezi námi se však pohybují i tací, kteří jsou geneticky vybaveni pro růst svalů i při mírné fyzické zátěži. Zatímco mužům to potíže většinou nedělá, u žen to může být problém.

Takové ženy si totiž kvůli příliš objemnému svalstvu nemohou koupit běžné kalhoty nebo jejichž paže vypadají podle nich příliš mužsky.

Co znamená termín „nadměrná svalová hmota“ je velmi těžko definovatelné. Sice existují tabulky s optimálními poměry tuku a svalů, ale zároveň se do hodnocení zapojuje individuální estetické cítění.

V zásadě platí pravidlo, že čím víc má jedinec svalů, tím víc je fit – metabolismus pracuje rychleji, fyzická výkonnost je vyšší a člověk vypadá celkově lépe a zdravěji. Naopak nedostatek svalové hmoty s sebou nese mnoho rizik a zdravotních komplikací. Také je důležité zhodnotit, zda velký objem způsobuje čistá svalovina, nebo spíš tukové zásoby, které se mohou skrývat pod kůží hodně svalnatého člověka.

Pokud chcete zmenšit svůj objem, je určitě vhodné nejdřív redukovat tukovou vrstvu. Jestliže cvičíte a máte dojem, že se naopak v určitých partiích rozšiřujete, je to pravděpodobně tím, že nevolíte vhodnou zátěž. Při posilování se mohou svaly zpevňovat a prokrvovat, aniž by mizel podkožní tuk a tím působí mnohem objemnějším dojmem. Tuku se zbavíte aerobním cvičením a dobře sestaveným jídelníčkem.

Cvičte dál, ale správně

Abyste si odlehčili od nadměrně vyvinuté svalové hmoty, nemusíte držet žádnou speciální dietu nebo přestat se sportem. Omezením pohybu byste si akorát uškodili a nevhodně složenou nebo drastickou dietou o to víc. Důležité je ale vybrat si cvičení, díky kterému budou vaše svaly štíhlé a pevné, aniž by nabíraly na objemu.

Vyhněte se náročným silovým sportům, jako je cvičení v posilovně s těžkými činkami, výšlapům na kole do kopců, sprinterskému běhu nebo dalším aktivitám, při kterých během omezeného časového úseku musíte vynaložit hodně energie. Naopak velmi vhodné jsou vytrvalostní sporty při nízké až střední intenzitě, jako je dlouhý, ale pomalý běh, jízda na kole po rovném terénu nebo rychlá chůze.

Jako důkaz, že při dlouhých bězích či vyjížďkách na kole vám svaly neporostou, jsou maratonci nebo cyklisti, kteří jsou vždy velmi útlí. Velice vhodné jsou ale také lekce jógy nebo pilates, při kterých se svaly nejen protáhnou do délky, takže budou pak vypadat mnohem štíhleji, ale také díky stimulaci lymfatického systému můžete redukovat nadbytečné kilogramy, které ve štíhlém vzhledu brání.

Pozor na bílkoviny

Důležitou roli při redukování tukové i svalové hmoty hraje jídelníček. Pro zmenšení objemu svalů se snažte přijmout méně kalorií, než kolik energie vydáte, abyste si vytvořili energetický deficit. Jezte lehká jídla, s minimálním obsahem tuku, ale nepřehánějte to ani s konzumací bílkovin, které slouží jako stavební hmota a růst svalů podporují.

Buďte trpěliví

Každý člověk má určitý typ postavy dán do vínku díky dědičnosti. Změnit tělesnou konstituci je obtížné, ale ne nemožné. Rozhodně nesahejte po radikálních řešeních, ale zaměřte se spíš na postupnou změnu tréninku a skladby jídelníčku. Neočekávejte také, že změna bude vidět přes noc – buďte trpěliví a myslete na to, že na prvním místě je vždy zdraví a až poté vzhled těla.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new4 Foto:  

 

Článek

Čím víc svalů budete mít, tím bude vaše tělo rychleji spalovat Foto:

Nebojte se svalů: 6 důvodů, proč je lepší mít jich v těle víc než tuku

Nejlepší je mít přiměřené množství obojího. Pokud ale chcete mít a do budoucna si udržet zdravé a na pohled hezké tělo, je lepší mít tuku méně a na svalech trochu zapracovat.

Článek

Pokud jde o posilování, mají muži oproti ženám velkou výhodu Foto:

Kult svalnatých těl: Proč tolik toužíme po svalech a proč to někdy nejde?

Zdá se, že poslední dobou všichni tráví svůj volný čas jen budováním svalové hmoty, popíjením proteinových koktejlů a běháním. Jemně vyrýsované bříško s viditelnými svaly...


Horoskopy 2018

reklama

reklama