Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 „batolecích" cviků, které vás zbaví špatného držení těla a bolesti zad

1/5: Prostý sed
cviky na špatné držení těla sed

Sedněte si na podložku, natáhněte nohy před sebe, narovnejte se a seďte. Tímto jednoduchým, ale přesto namáhavým cvikem posílíte kompletně všechny svaly zad.

 

Zkuste sedět s rovnými zády aspoň několik minut a interval postupně prodlužujte. Ramena nezvedejte k uším, neprohýbejte se, jen pravidelně dýchejte a vnímejte, jak svaly pracují – nyní se zapojují ty svaly, které by měly fungovat automaticky, bez jakýchkoliv nepříjemných pocitů.

2/5: Komín
cviky na špatné držení těla komín

V józe se této pozici říká střecha a děti ji dělají velmi často samy od sebe. Klekněte si na podložku a opřete se o dlaně. Prsty roztáhněte do šířky, propněte kolena a paty tlačte do země. Hrudní kost se snažte přiblížit co nejvíc ke stehnům a jen pravidelně dýchejte. Zkuste napočítat pět až deset pomalých nádechů a výdechů a poté povolte.

 

Protáhnete a posílíte si záda, ale také zadní strany stehen. Intenzitu cvičení zvýšíte, když se z pozice střechy snížíte do prkna a pak se s výdechem opět vrátíte zpátky.

 

 

3/5: Vzpor
cviky na špatné držení těla vzpor

Pro dospělé je to náročný cvik, pro děti naprosto přirozený pohyb. Co nejčastěji zaujměte polohu ve vzporu, buď na předloktí nebo na dlaních a držte nebo zkuste hýbat nohama, přesunovat se dopředu, do stran a dozadu jako zvíře, ale stále mějte boky nízko u země. Takovým cvičením přinutíte k aktivitě svaly středu těla, ale také ramena, tricepsy i svaly hýždí.

4/5: Dřep
cviky na špatné držení těla dřep

Když vám něco upadne, sehnete se pro to. Tkaničky si zavazujete v předklonu, z podlahy sbíráte ponožky s propnutými koleny. Za den se záda ohnou nejméně tisíckrát, aniž byste přitom aktivovali břišní svaly a bedra pak trpí jako čert. Naučte se proto zvedat ze země předměty pomocí dřepu a s rovnými zády, nebo při každém ohnutí zad vědomě zapojte břišní svaly.

5/5: Ležte na břiše
cviky na špatné držení těla leh na břiše

Ne jen při spánku, ale třeba také u televize nebo při čtení. Opřete se o předloktí, ale nezůstávejte viset v ramenou – pěkně se z nich vytáhněte. Zpevněte břicho, aby bedra netrpěla, a vydržte.

 

V předklonu či shrbeném posedu trávíme většinu života, proto zádům udělá moc dobře, když budou chvilku prohnutá na druhou stranu.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 1 Foto:  

 

Reklama